استاندار تهران گفت: پیشنهاد تبدیل لکه‏ های صنعتی استان تهران به شهرک مصوب ارائه شد.

مرتضی تمدن در گفت‏ وگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: شهرک‏های صنعتی تابع مقرراتی هستند که به موجب آن مشمول برخی سیاست‏های تشویقی می‏شوند.

وی ادامه داد: اعمال این سیاست‏های تشویقی مختص صنایع دارای لوازمی بوده و به شرطی به تولیدکنندگان تعلق می‏گیرد که منطقه کارگاهی محل استقرار آنها به یک شهرک مصوب تبدیل شده باشد.

تمدن مناطق کارگاهی شمال شرق استان تهران را توسعه‏ یافته خواند و افزود: مناطقی کارگاهی شمال شرق استان تهران نظیر "خرم‏دشت"، "کمرد" و "سیاه‌سنگ" در گذشته به صورت یک بخش صنفی و خدماتی فعال بود.

استاندار تهران تصریح کرد: اما با گذشت زمان این نواحی به مناطق کارگاهی بزرگ و توسعه ‏یافته شامل بیش از 2 هزار و 500 واحد صنعتی تبدیل شد.

وی اضافه کرد: از این رو مجموعه استانداری تهران با علم به اینکه دیگر نمی‏توان به این مناطق با دیدگاهی صنفی نگریست، پیشنهادهای خود مبنی بر تبدیل این نواحی تحت عنوان لکه ‏های صنعتی حواشی پایتخت را به هیئت وزیران تقدیم کرد.

تمدن افزود: امور مقدماتی و مطالعاتی این مهم در کارگروه‏ های هیئت دولت طی شده و در انتظار طرح و تصمیم ‏گیری در نشست هیئت وزیران است.

استاندار تهران پیرامون مزایای تبدیل این مناطق کارگاهی به شهرک صنعتی مصوب خاطرنشان کرد: پس از عبور از این مرحله و تبدیل مناطق کارگاهی اطراف تهران به شهرک صنعتی مصوب، بسته ‏های تشویقی دولت به صنایع این بخش تعلق می‏گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر چگونگی تعهد شهرداری ‏ها برای ارائه خدمات به شهرک‏های صنعتی خاطرنشان کرد: ممکن است این مهم به صورت تعاملی محقق شود.

تمدن ادامه داد: به طور معمول و بر اساس قانون، سیاست‏ های نحوه اجرای امور داخلی شهرک‏های صنعتی از سوی هیئت امنایی متشکل از خود تولید‏کنندگان تعیین می‏شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.