صنعت دارویی کشور سال آینده شاهد رونمایی فاکتور 8 خواهد بود که با داشتن بیش از 2 هزار پروئین ساختار بسیار پیچیده ای را دارد. در واقع صنعت دارویی ایران سال آینده به اوج تکنولوژی های دنیا می رسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مصطفی قانعی معاون تحقیقات وزارت بهداشت دیشب در گفتگو ویژه خبری که پیرامون خود کفایی ایران در تولید داروهای انحصاری جهان گفت: از سال 84 تولید این داروها در برنامه تولید داخل قرار گرفت، البته از 10 سال قبل در انستیتوپاستور برنامه تربیت داروسازان بیوتکنولوژیک در دستور کار بود و توانستیم اکنون این داروها را پی در پی در داخل بسازیم.
وی افزود: از سال 88 وزارت بهداشت با همکاری معاونت علمی و کمک بخش خصوصی فراخوان داروهای با تکنولوژی بالا را اعلام کرد .امسال شاهد هستید که بخش اول این فراخوان ها رونمایی می شود که ادامه این دستاوردها را در سال آینده شاهد خواهید بود که به اوج خود خواهد رسید. ایران تا پایان سال آینده 24 داروی بیوتکنولوژی را در داخل و با تکیه بر دانش ایرانی تولید خواهد کرد.
وی تصریح کرد: ما پیش از این 5 درصد داروها را وارد می کردیم اما 40 درصد بودجه را برای وارد کردن این داروهای خاص می دادیم . داروهایی که برای درمان بیماران صعب العلاج بود .
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار