رئیس دانشگاه تبریز:

دشمن به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات است

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به انتخابات مجلس گفت: اتفاق مهمی در پیش داریم که آن هم انتخابات مجلس است که میزان حضور مردم در آن سرنوشت ساز است چرا که دشمن با شیطنت­های مختلف در تلاش است حضور مردم کمرنگ باشد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمد تقی علوی در جشن سپیده 34 در دانشگاه تبریز آیین ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز هفته وحدت گفت: پیامبر اکرم(ص) در زمان عصر خویش با توجه به آموزه­های دینی و قرآن تلاش کرد نوع دید انسان­ها را نسبت به اطراف خویش عوض کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) به انسان‌ها فهماند که در صورت توجه به نحوه خلقت آسمان‌ها و زمین است که می توان به عظمت خداوند پی برد چرا که اگر افراد نسبت به پیرامون خود توجه نداشته باشند دچار اشتباه خواهند شد.

علوی در ادامه با اشاره به نحوه شکل­گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) گفت: در آن دوران نیز حضرت امام راحل با توکل به خداوند متعال و با کمک مردم توانست این انقلاب را به پیروزی برساند و در کنار آن تحولی در نگرش مردم نسبت به جهان پیرامون خود ایجاد و روحیه خودباوری را در میان آنان زنده کرد.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی وقتی منافع خود را در منطقه در خطر دید با ایجاد ترفندهای مختلف خواست این انقلاب به سرانجامی نرسد، اظهار داشت: دشمنان اسلام و این نظام در این راستا با توطئه­های گوناگون از جمله ایجاد کودتاها، تحمیل 8 سال جنگ تحمیلی و ترور شخصیت­ها و جنگ فرهنگی خواستند به این انقلاب ضربه بزنند که با درایت امام راحل و مقام معظم رهبری همه ترفندها خنثی شد.

رئیس دانشگاه تبریز، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر امروز در خیابان­های اروپا، آمریکا و سایر مناطق جهان شاهد تظاهرات علیه نظام سلطه هستیم ریشه آن به انقلاب ایران در سال 57 برمی­گردد.

علوی با اشاره به اینکه صدور انقلاب با موشک و بمب صورت نمی­گیرد تصریح کرد: این کار قطعا با تغییر افکار مردم عملی است و در این راستا بی­شک آگاهی از روند مبارزات ملت ایران نقش مهمی در موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان داشته است.

وی با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل افزود: آمریکا با حمایت از این رژیم در منطقه می­خواهد منافع خویش را تضمین بکند و باید مسلمانان با آگاهی از این جنایات در برابر زیاده­خواهی های استکبار جهانی مقابله کنند.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به دستاوردهای این انقلاب در عرصه های مختلف گفت: امروز کشورمان با پیشرفت­هایی که در زمینه­های مختلف کسب کرده در اوج قله­های پیشرفت و ترقی قرار دارد که این مسئله موجب خشم دشمنان شده است و اگر می­خواهیم در دنیا ملتی با عزت و با اقتدار باشیم باید این اتحاد و برادری را حفظ کنیم.

علوی با اشاره به انتخابات مجلس گفت: اتفاق مهمی در پیش داریم که آن هم انتخابات مجلس است که میزان حضور مردم در آن خیلی سرنوشت ساز است چرا که دشمن با شیطنت­های مختلف در تلاش است حضور مردم کمرنگ باشد.

وی با بیان اینکه تمام توطئه دشمنان این است که حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نشان بدهند افزود: مردم و به ویژه دانشگاهیان و دانشجویان با حضور گسترده در صحنه تمام این توطئه­ها را خنثی خواهند کرد و نشان خواهند داد که ملت ایران همچنان به آرمان­های انقلاب اسلامی پایبند هستند.

اجرای تئاتر زنده، شعرخوانی توسط استاد کریمی مراغه­ای، برگزاری مسابقه، اجرای نقاشی زنده توسط نصیرزاده سریع‌ترین نقاش خاورمیانه و اجرای تردستی از دیگر برنامه های این جشن با شکوه بود که با استقبال گسترده دانشگاهیان شرکت کننده برگزار شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.