علي دوراني گفت: اينكه مردم فقط به ليست‌هاي ارائه شده از سوي احزاب مختلف راي بدهند مدنظر مقام معظم رهبري نيست و ايشان تاكيد دارند كه مردم ابتدا خود به سراغ انتخاب كانديداي اصلح بروند.

علي دوراني دبير كل آبادگران جهادي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران اظهار داشت: تاكيد مقام معظم رهبري بر حضور حماسي و حداكثري مردم فارغ از برخي مشكلات كشور بوده است.
وي افزود: رهبري حضور حداكثري مردم را ناظر و مايه تحكيم امنيت ملي و پشتوانه رفتارهاي بين‌المللي كشور دانستند.
دوراني با اشاره به اينكه رهبري بر انتخاب كانديداي اصلح تاكيد ويژه‌اي دارند بيان داشت: اينكه مردم فقط به ليست‌هاي ارائه شده از سوي احزاب مختلف راي بدهند مدنظر مقام معظم رهبري نيست و ايشان تاكيد دارند كه مردم ابتدا خود به سراغ انتخاب كانديداي اصلح بروند و در صورتي كه در انتخاب كانديداي اصلح موفق نبودند آن گاه به سراغ افراد آگاه در زمينه بروند.
دبير كل آبادگران جهادي افزود: مردم بايد كانديداي اصلح را بر كانديداي صالح ترجيح دهند.
وي با تاكيد بر اينكه بايد رفتارمان را با رفتار رهبري تنظيم كنيم گفت:‌رفتارمان بايد با رفتار رهبري تنظيم و تعادل در اين زمينه برقرار شود.
دوراني با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه كساني كه در كشور مردم را به تحريم انتخابات توصيه مي‌كنند، غافل هستند ادامه داد: انتخابات محل قهر و تحريم افراد نيست و همه بايد مطالبات خود را بر مبناي قانون جمهوري اسلامي تنظيم كنند.
دبيركل آبادگران جهادي گفت: افرادي كه از حق خود مي‌گذرند و يا ديگران را به اين كار تشويق مي‌كنند جايگاهي براي اعتراض و انتقاد ندارند و مشكلات بعدي را براي خود و افراد ديگر بوجود مي‌آورند.
وي تاكيد كرد: رهبري هنوز افراد توصيه‌كننده به مردم را مبني بر اينكه انتخابات را تحريم كنند مغرض نمي‌دانند و معتقد هستند كه اين افراد دل در گرو انقلاب دارند ولي با رفتاري نامناسب غفلت خود را نمايان مي‌كنند.
دوراني با پيش‌بيني حضور نسبي خوب مردم در انتخابات، بيان داشت: در كشور حضور مردم بالاي 50 درصد پيش‌بيني مي‌شود ولي در تهران اهم نگراني‌ها حاكي از اين است كه كاهش مشاركت مردم وجود دارد.
دبيركل آبادگران جهادي افزود: چون تهران در مركزيت مشكلات كشور است لذا بايد توجه بيشتري به تهران شود و اجازه رقابت جدي ميان گرو‌ه‌ها به آنان داده شود.
دوراني تاكيد كرد: اميدواريم با اتخاذ عملكرد مناسب از سوي رسانه‌ها و اصلاح برخي از روند از مقامات مسئول و تبليغات مناسب كانديداها مشاركت مردمي در تهران نيز به كشور برسد.
دبير كل آبادگران جهادي در پايان با اشاره به رايزني‌ها پيرامون ائتلاف آبادگران جهادي با يكي از ليستهاي موجود در كشور خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود كه ائتلافي حداكثري و يا حداقلي با برخي از احزاب داشته باشيم و يا اينكه بلوك سياسي جديدي را در انتخاب اتخاذ كنيم.

گفتني است جبهه آبادگران جهادي در انتخابات مجلس هشتم از طرف محمد باقر قاليباف حمايت مي‌شد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار