رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خراسان شمالي از کاهش تخلفات رانندگي با اجراي قوانين جديد راهور در سطح استان تاکنون خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ"مهدي اسماعيلي" در اين رابطه افزود: با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان در محورهاي درون شهري استان منجر به کاهش صدور برگه جريمه توسط افسران پليس راهنمايي و رانندگي شده است.

وي کاهش اعمال قانون طي يک دي ماه سال جاري را حاکي از رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان عنوان کرد و بيان داشت: با رعايت اين قوانين توسط رانندگان تا پايان سال شاهد چشمگير سوانح رانندگي در محورهاي درون شهري استان خواهيم بود.

سرهنگ"اسماعيلي"با بيان اينکه از ابتداي اجراي قانون راهنمايي و رانندگي ، دو تخلف رانندگي مبالغ جريمه آن افزايش پيدا کرده است ، تصريح کرد: تجاوز به گذرگاه عابر پياده و رانندگي در حالت مستي و مصرف موادمخدر از تخلفاتي بود که از همان ابتداي اجراي طرح مبالغ جريمه آن افزايش يافت بطوري که براي تجاوز به گذرگاه عابر پياده 200 هزار ريال و رانندگي با حالت مستي دو ميليون ريال تعيين شده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خراسان شمالي خاطرنشان کرد: پليس با اجراي اين قانون ابتدا به منظور فرهنگ سازي رانندگان خودروهايي که بر روي خطوط گذرگاه عابر پياده توقف مي کردند تذکر لازم را در اين ارتباط مي دادند که در نهايت پس از گذشت يک ماه از اين قانون ، با رانندگان متخلف که به حريم گذرگاه عابر پياده تجاوز مي کردند بطور قاطع برخورد مي شود.

وي فرهنگ شهروندان در رانندگي در سطح شهرهاي استان را بالا دانست و افزود: يک تعداد رانندگان معدودي در سطح شهر که هنوز قوانين راهنمايي و رانندگي به خصوص به حريم عابران پياده تجاوز مي کنند وجود دارد که پليس با قاطعيت با اين رانندگان برخورد خواهد کرد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.