دکترای بهداشت محیط گفت:به طور معمول 14 تا 15 مواد آلاینده در محیط داخل منزل و محل های کار وجود دارد.

دکتر علی محمد خانلو  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم به تصور اینکه هوای بیرون از منزل آلوده تر از هوای داخل است پنجره ها را باز نمی کنندافزود : به رغم وجود آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، هوای داخل منازل آلوده تر از هوای بیرون است بنابراین مردم باید روزانه چند دقیقه پنجره ها را باز کنند تا از طریق تهویه هوا، هوای داخل منازل بهتر شود.

وی ادامه داد: هوای سالم و پاک داخل خانه ها باید دمایی معادل 19 تا 23 درجه سانتی گراد و رطوبت 40 تا 50 درصد باشد.

*تهویه مطلوب موجب تشدید آلودگی هوا منازل و محیط کار می شود

دکتر خانلو تصریح کرد: تهویه مناسب مهمترین نکته ای است که برای سالم سازی هوای داخل منازل باید به آن توجه كرد.

وی یادآور شد: سیستم تهویه مطلوب موجب می شود هوای داخل تبادل کمتری با هوای خارج داشته باشد این امر به تشدید آلودگی هوای داخل منازل و محیط کار کمک می کنند.

این دکترای بهداشت محیط تأکید کرد: در مواردی که هوای داخل محل کار و منازل با بهترین شرایط تهویه شود ولی بازهم آلاینده ها و گازهایی که از طریق مواد و مصالح ساختمانی که در ساختمان به کاربرده شده موجب آلودگی هوای داخل ساختمان می شود.

وی با اشاره به اینکه به طور معمول 14 تا 15 مورد مواد آلاینده در محیط داخلی منازل و محل های کار موجود است خاطرنشان كرد: بهترین راهکار سالم سازی هوای داخل این است که شبانه روز 2 تا 3 نوبت هوای داخل از طریق بازکردن پنجره ها تعویض می شود./ص

خانلو در پایان در خصوص اقدام مهم دیگری که جهت اصلاح تهویه داخل ساختمان ها باید صورت گیرد گفت: تعویض کفپوش هایی که حاوی مواد مولد رنگ و بوی حساسیت زا هستند موجب می شود هوای داخل عاری از هرگونه بوی آلرژن؟ باشد./اس/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار