نخستين همایش تخصصی سیستمهای هوشمند کامپیوتری و کاربرد آنها در دانشگاه پیام نور استان تهران امروز 30 آذرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ،این همایش با هدف واکاوی سیستمهای هوشمند و بررسی الگاریتمهای زمان بندی و مسیریابی برگزار شد.

بنابراین گزارش،  این نخستين همایش تخصصی در این زمینه است که به طور رسمی توسط دانشگاه پیام نور ترتیب اثر داده شده است.

همچنین،‌بیش از 250 مقاله به صورت پوستر و شفاهی به این همایش ارسال شد که از این بین 134 مقاله منتخب شده که امروز 64 مقاله به طور شفاهی و 41 مقاله به طور تئوری ارائه می شود.

بنابراين گزارش این همایش با محورهای کاربردهای محاسبات عددی در هوشمند سازی،‌پیاده سازی مدلهای سیستمهای هوشمند سیار و بررسی وضعیت هوش تجاری برگزار شد.

*دانشگاه پیام نور دارای 65 هزار دانشجوی الکترونیک است

دکتر اژدر معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور در این همایش اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای 65 هزار دانشجوی الکترونیک است و آموزش الکترونیک و تدریس الکترونیک را به طور رسمی و حرفه ای در بین دانشگاه های کشور دنبال می کند.

اژدر اظهار داشت: بیش از 100 رشته مرتبط با مهندسی کامپیوتر و IT در دانشگاه پیام نور داریم که همایش هایی از این دست می تواند ما را در ارتباط دو سویه با نظرات کارشناسان،‌مدرسان و دانشجویان قرار دهد.

وی با بیان اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی نیز با چنین اهدافی در دانشگاه پیام نور برگزار می شود خاطر نشان کرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون بیش از 200 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه پیام نور برگزار شده است و نقش عمده ای در آشنا کردن مسئولان با خواسته ها و نیازهای روز دانشجویان داشته است.

وی افزود: دانشجو باید بنابر بیانات رهبری بدون ترس و سانسور بتواند نظرات و ایده های خود را بیان کند.

*همایش سیستمهای هوشمند موجب هوشمند سازی مجامع علمی می شود

دکتر فراهی دبیر علمی همایش سیستمهای هوشمند کامپیوتری در ادامه اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش سیستمهای هوشمند کامپیوتری تحریک حواس مجامع علمی به احتیاج در این زمینه است.

وی افزود:‌350 مرکز مجری سیستمهای کامپیوتری هوشمند در دانشگاه پیام نور وجود دارد که بیش از 80 هزار دانشجو در این زمینه در حال تحصیل و پژوهش هستند.

وی تصریح کرد:‌به خدمت گرفتن سخت افزارها و نرم افزارها در جهت ارتقای هوش مصنوعی هدفی است که ما را در راستای تحصیلات علمی همپای دیگر مراکز دانشگاهی جهان قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: معضل جامعه کنونی عدم آشنایی با سیستمهای هوشمند و تعامل با آنهاست به طوریکه این عدم آشنایی موجب عدم کارایی این امکانات نیز شده است.

*یک چهارم دانشجویان کشور در پیام نور تحصیل می کنند

دکتر قربان نیا مجری علمی این همایش در ادامه اظهار داشت: دانشجویان امروزی بیش از اینکه به داشتن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی احتیاج داشته باشند نیازمند در اختیار داشتن امکانات و سیستمهای الکترونیک هستند.

قربان نیا افزود: هفته پژوهش با به پایان رسیدن نباید فراموش شود بلکه باید جرقه ظهور افکار و ایده های نوین را در ذهنهای علمی روشن سازد.

وی با بیان اینکه باید تفکرات انسانی به صورت هوشمند تخمین زده شود خاطر نشان کرد: مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل ارشد و دکتری نیازمند ارتباط با دنیای الکترونیک جهانی به صورت تنگاتنگ هستند و گرنه در این صورت ما حرفی برای زدن در دنیای علم نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: پانلهای تخصصی این همایش شامل مهندسی نرم افزار،‌فناوری ارتباطات،‌مدیریت دانش سیستمهای هوشمند شاید آغاز راه برای بررسی دنیای گسترده هوش مصنوعی باشد که در این همایش مورد توجه قرار گرفته اند.

*تعامل با سیستمهای هوشمند نیاز به آموزش دارد

دکتر جوانمرد دبیر هیئت جذب اساتید کل دانشگاه پیام نور در این همایش اظهار داشت: اینکه ما با سیستمهای دانشگاهی به عنوان بستر وپایه علم سازی آموزش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: ما باید با توجه به پتانسیلهای علمی که در کشور داریم سعی در حرکتی سرعتی و شتابدار در جهت دستیابی به دنیای هوشمند علمی داشته باشیم.ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار