يک کارشناس مسايل سياست خارجي گفت: با وجود اينکه غرب تحريم هاي بسياري عليه کشورمان تصويب کرده اما اعمال اين تحريم‌ها نه تنها موجب تضعيف روحيه مردم ايران نشده بلکه موجب خود کفايي روز افزون ايران شده است.

احمد بخشايش در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحريم نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا گفت: آمريکا تا کنون تحريم هاي يک جانبه بسياري را عليه ايران به بهانه متوقف کردن برنامه صلح آميز هسته‌اي کشورمان اعمال داشته اما اين تحريم ها بيش از اينکه به عنوان يک عامل بازدارنده عمل کند، موجب شکوفايي و خود کفايي  ايران شده است.

وي تصريح كرد: اتحاديه اروپا با تحريم نفت ايران قطعا بيشترين هزينه و خسارات را متوجه کشورهاي خود خواهد کرد و قطع فروش نفت ايران به كشورهاي اين قاره ضربه سختي به اقتصاد ضربه پذير اروپا وارد خواهد آمد.

بخشايش با اشاره به قطع صادرات نفت ايران به كشورهاي اروپايي افزود: اکنون وقت آن رسيده که کشورمان قبل از عملي شدن تحريم نفت ابتکار عمل را به دست بگيرد و قبل از اتمام مهلت شش ماهه صادرات نفت به اروپا را قطع کند.

اين پژوهشگر و کارشناس مسائل سياست خارجي با اشاره به اينکه قطع صادرات نفت ايران به اروپا قيمت نفت را به شدت افزايش مي دهد،خاطر نشان کرد: اختلافات بسيار زيادي در مورد تحريم نفت ايران در اتحاديه اروپا به چشم مي خورد زيرا اروپا نمي تواند نفت ايران را با نفت عربستان سعودي و حتي عراق جبران سازد./پ2
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار