نايب‌ رييس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از وقت کشي دولت در ارائه لايحه بودجه سال آينده كشور گفت: با وجود تأخير دولت در ارائه لايحه بودجه، مجلس ناگزير به پيش‌بيني تنخواه براي سه ماه ابتدايي سال آتي است و اين مسئله قطعاً برنامه‌ريزي كشور را با مشكل مواجه خواهد كرد.

محمدرضا باهنر نايب رييس مجلس شوراي اسلامي درگفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تأخير طويل‌المدت دولت در تسليم لايحه بودجه سال91 كشور به مجلس گفت: ارائه لايحه بودجه تا کنون بيش از يک ماه تاخير دارد و در صورت تداوم اين تاخير، مجلس ناگزير است براي بودجه سه ماه نخست سال آتي، به دولت تنخواه ارائه دهد و اين مسئله قطعاً برنامه‌ريزي کشور را دچار مشکل خواهد كرد.

 

دولت بهانه‌اي براي تاخير ندارد


نماينده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به اينکه دليل تاخير دولت در ارائه لايحه بودجه 91  نامشخص است، خاطرنشان كرد: دولت سال گذشته تصويب برنامه پنجم توسعه را دليل تاخير در ارائه لايحه بودجه مطرح کرد و اين در حاليست که براي عدم ارائه لايحه بودجه 91 در مهلت قانوني دليلي ندارد.

 

وي افزود: در صورتي‌که دولت لايحه بودجه را در موعد مقرر ارائه مي‌کرد، مجلس فرآيند رسيدگي خود را تا پيش از انتخابات به اتمام مي‌رساند و از بروز مشكلات عديده نيز پيشگيري مي‌شد.

 

جمهوري اسلامي ايران همواره به دنبال آرامش، صلح و امنيت است


باهنر در ادامه با تشريح سياست خارجي جمهوري اسلامي گفت: ما در سياست خارجي خود همواره به دنبال آرامش، صلح و امنيت هستيم.

 

وي با اشاره به دخالت‌هاي مداوم آمريکا به بهانه نگراني از حفظ و استقرار امنيت در منطقه افزود: تنها کشورهاي منطقه هستند كه با همکاري يکديگر قادر به تامين امنيت منطقه خواهند بود و دخالت آمريکا هيچ تاثيري در اين امر ندارد.

 

عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران به هرگونه تعدي و تجاوزي پاسخي دندان‌شكن خواهد داد، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان ثبات صلح و امنيت در منطقه است، اما در صورتيكه کسي بخواهد از حدود خود پافراتر گذارد، قطعاً اين اقدامات را بدون پاسخ نگذاشته و از منافع خود حمايت و دفاع حمايت خواهد كرد.

 

وي افزود: اميدواريم اتفاق غيرمنتظره‌اي در سطح منطقه رخ ندهد تا جمهوري اسلامي ايران وادار به نشان دادن واکنش کوبنده و عکس العمل دفعي در قبال آن نباشد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار