سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطر: آتش بس در غزه می‌تواند تنش‌ها در منطقه را کاهش دهد

نخست وزیر قطر بار دیگر خواستار استقرار آتش بس در غزه و پایان منازعه میان طرفین شد.

قطر، مصر، و آمریکا نقش میانجیگر را در میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات برعهده دارند. جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان آمریکا را مدافع اسراییل در مذاکرات می‌داند. این در حالی است که قطر و مصر نیز قدرت لازم برای اعمال فشار بر تل آویو به منظور پذیرش شرایط صلح را ندارند. 

به گزارش الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر که اکنون در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به سر می‌برد بار دیگر خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه شد. 

وی در این باره گفت: پایان بخشیدن به جنگ غزه گام بنیادین برای آرام کردن تنش‌های موجود در منطقه و رسیدن به یک صلح پایدار در خاورمیانه است.

نخست وزیر قطر در ادامه خاطر نشان کرد: ما بار دیگر بر ادامه همکاری‌ها و مشورت میان کشور‌های مختلف به منظور استقرار آتش بس در غزه تاکید داریم. تنها در این صورت است که می‌توان درد و رنج غیرنظامیان فلسطینی را التیام بخشیده و مسیر را برای تبادل اسرا میان طرفین هموار کرد. 

وی با اشاره به نگرانی‌ها درباره گسترش منازعه به سایر مناطق خاورمیانه، افزود: تلاش‌های ما برای استقرار صلح در غزه می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های جدید برای ایجاد ثبات در منطقه و جلوگیری از یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه شود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، قطر ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.