سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از توقیف خودرو‌های خارجی تا کشف لوازم آشپزخانه قاچاق در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف خودرو‌های خارجی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵ دستگاه خودرو خارجی قاچاق به ارزش ۷۳۰ میلیارد ریال توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان فارس طرح مقابله با خودرو‌های لوکس قاچاق را به صورت ویژه اجرایی کردند.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ دستگاه خودرو خارجی قاچاق (۴ دستگاه تویوتا لندکروز و یک دستگاه رنجرور) در سطح شهر شیراز کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه بنا به اعلام نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو‌ها حدود ۷۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل شد و ۴ متهم نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی تأکید کرد: طرح‌های مقابله با کالای قاچاق به صورت ویژه و مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر این شهرستان، با دریافت اخباری مبنی بر نگهداری سوخت قاچاق و خرید و فروش غیرقانونی گازوئیل در یک منزل در یکی از محله‌های این شهرستان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در بازرسی از محل مورد نظر، ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ۲ عدد تانکر ثابت کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ زراعتیان اضافه کرد: مردم در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ظروف قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ظروف و لوازم آشپزخانه قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد، اظهار کرد: ماموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و هنگام بررسی و کنترل خودر‌های عبوری به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مظنون شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۶۲ عدد انواع ظروف و لوازم آشپزخانه قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

عامل تیراندازی در کوار روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری و مجروح شدن یک نفر در یکی از محله‌های شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی، تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی عامل تیراندازی را دستگیر و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی نیز از او کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری عامل تیراندازی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی طی یک عملیات ضربتی پلیس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از محله‌های شهرستان فیروزآباد، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ روزبه این فرماندهی به محل اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های میدانی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر و سلاح مربوطه که در عمل مجرمانه از آن استفاده کرده بود، کشف کردند.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به جرم ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود از تیراندازی را شنیدن جواب منفی از خانواده دختر مورد علاقه اش در خواستگاری اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، اضافه کرد: پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت نمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چهارچوب قانون  برخورد  می کند.

کشف انواع کالای قاچاق در نی ریز

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان نی ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه کامیون و پژو پارس مشکوک شدند و آن‌ها را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو‌ها انواع کالای قاچاق شامل دارو‌های غیرمجاز، پارچه، حنا و ذغال کشف و در این خصوص ۲ متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز گفت: بر اساس نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله‌های قاچاق ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.