سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای کامل مصوبات ستاد اربعین در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شرایط برای اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر فراهم است

استاندار آذربایجان‌غربی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر برگزار شد، با تاکید بر اجرای کامل مصوبات ستاد اربعین استان، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان اهتمام ویژه‌ای به اجرای مصوبات داشته باشند تا زمینه مناسب برای اعزام زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین پیرانشهر فراهم شود.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی، افزود: در ۲ سال گذشته اقدامات مهمی در جهت اعزام زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین صورت گرفته تا عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بتوانند از مسیر تمرچین به کربلای معلی مشرف شوند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در کنار وظیفه سازمانی خود، با عشق و ارادت قلبی به امام حسین علیه السلام، کار‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببرند، خاطرنشان کرد: زائرین اربعین حسینی با سهولت بیشتری از مرز تمرچین به عتبات عالیات مشرف شده و مردم استان میزبان خوب و شایسته‌ای برای زائران خواهند بود.

استاندار آذربایجان‌غربی بر پیش بینی تدابیر حداکثری جهت اسکان، تغذیه و تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین نیز اشاره کرده و افزود: امسال پیش‌بینی‌های لازم برای تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین انجام شده و باید امکانات لازم برای این تعداد از زائرین اربعین حسینی تدارک دیده شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به ویژگی‌های مرز تمرچین برای تردد زائرین اربعین حسینی، چون آب و هوای مناسب، اختلاف دما نسبت به سایر مرز‌ها و نزدیکی برای زائران استان‌های همجوار، اضافه کرد: صدا و سیمای استان با تولید برنامه‌های مناسب و ویژه، مرز تمرچین را برای تردد زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بیش از پیش معرفی کند.

وی در ادامه تامین امنیت زائرین اربعین حسینی در تردد از راه‌های ارتباطی را از جمله اولویت‌های استان عنوان کرده و افزود: تمامی تدابیر لازم از جمله ایمن سازی راه‌های ارتباطی استان برای تردد زائرین حضرت اباعبدالله الحسین و همچنین حضور پلیس راه در راستای تامین ایمنی زائرین در تردد از مسیر‌های ارتباطی اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: تامین امکانات لازم در راستای ارتباطات، پوشش اینترنتی و آنتن دهی تلفن همراه و همچنین امکانات مورد نیاز در حوزه درمان و تامین دارو‌های مورد نیاز زائرین اربعین حسینی در مسیر‌های تردد را ضروری است.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیر‌های زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.