سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

امور مالیاتی آذربایجان غربی اعلام کرد: صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند تا ۱۵ مرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با تشریح معافیت‌های قانونی در نظرگرفته شده برای مودیان گفت: صاحبان مشاغل و اصناف می‌توانند تا ۱۵ مرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرده و سپس آن را پرداخت کنند.

جعفر پورمختار اظهار کرد: امسال به دلیل شهادت رییس جمهور شهید و برگزاری انتخابات، صاحبان مشاغل و اصناف که باید تا ۳۱ خرداد ماه اظهارنامه شان را تسلیم می‌کردند تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳فرصت برای این اقدام دارند و می‌توانند اظهار نامه یا فرم تبصره ماده ۱۰۰ و یا اظهارنامه تعاملی و پیش فرض خود را تکمیل کرده و پرداخت مالیات خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تا ۳۱ مردادماه مشمولان مالیات برارزش افزوده می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند، ادامه داد: هر سه ماه یکبار تسلیم اظهار نامه در این زمینه داریم، امسال ۱۰ درصد مالیات برارزش افزوده دریافت می‌شود که پارسال ۹ درصد بود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اضافه کرد: چهار درصد از مالیات برارزش افزوده دریافتی هر ماه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود و درخواست می‌شود مودیان هر چه زودتر این مالیات‌ها را پرداخت کنند تا ما نیز این مبالغ را هرچه سریع‌تر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای امور عمرانی پرداخت کنیم.

پورمختار گفت: سال گذشته بالای ۱۲ هزار میلیارد ریال از این محل عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شد که کمک خوبی برای تامین هزینه‌ها و کار‌های عمرانی شهری بود و امسال در سه ماهه اول توزیع عوارض نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی چگونگی محاسبه مالیات مودیان را تشریح کرد و افزود: در گذشته مالیات‌ براساس تخمین و برآورد بود و مالیات‌ با مراجعه مستقیم به مغازه افراد و با برآوردی از کالا‌ها و محصولات مغازه داران همراه بود که این رویه مورد پذیرش فعالان اقتصادی و مراجع امنیتی و نمایندگان مجلس نبود و در حال حاضر برای ایجاد اطمینان خاطر برای فعالان اقتصادی، مالیات این اشخاص براساس شواهد و قرائن و مدارک در سیستم جامع تعیین می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی سقف مشمول بودن دریافت مالیات از اصناف و مشاغل را  ۱۸۰ میلیارد ریال  اعلام کرد و گفت: اصناف و مشاغل اگر تا این مبلغ درآمد یا فروش کالا و خدمات داشته باشند می‌توانند از تسهیلات فرم تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند و سازمان مالیاتی تسهیلات و تخفیفاتی هم در این راستا قایل شده و مودی که زیر ۱۸ میلیارد تومان فروش دارد با خیال راحت به سیستم مراجعه می‌کند، چرا که مالیات با تخفیف ۳۰ درصد برای او لحاظ شده است.

پورمختار ادامه داد: افرادی که دارای بالای ۱۸ میلیارد تومان فروش هستند (مشمول تبصره ماده ۱۰۰ نشدند) امسال سازمان خودش یک اظهارنامه پیش فرض یا تعاملی تنظیم کرده است و در صورت رویت و قبول موارد مالیاتشان قطعی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.