مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: در قالب طرح «نشان‌دار کردن مالیات ها» ۲۳ پروژه نیمه تمام در استان تامین اعتبار شده اند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح «نشان‌دار کردن مالیات ها» در استان گفت: در این قالب، ۲۳ پروژه نیمه تمام در استان با انتخاب مودیان مالیاتی تامین اعتبار شده اند.

جعفر پورمختار افزود: تا ۱۵ مرداد ماه جاری نزدیک به ۱۷ هزار مؤدی در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰، مالیات خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در آذربایجان غربی اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: نیمی از ۴۳ طرح و پروژه در حال اجرای استان در ۱۰ روز اخیر از محل مشارکت مؤدیان مالیاتی و با انتخاب آنها به طور کامل تامین اعتبار شده است.

وی اظهار کرد: امکان انتخاب محل هزینه کرد مالیات پرداختی توسط خود مؤدیان، مطالبه چندین ساله آنها از نظام مالیاتی بود که از چهار مرداد ماه جاری و در جریان تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، صورت عملیاتی به خود گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: در قالب «طرح نشان‌دار کردن مالیات ها»، این خود مؤدی است که تعیین می‌کند مالیات پرداختی اش در تکمیل کدام طرح یا پروژه ملی یا استانی هزینه شود.

پورمختار گفت: پروژه‌های معرفی شده در این طرح، طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور انتخاب شده اند.

وی افزود: کل میزان اعتبار لازم برای تامین اعتبار این ۴۳ پروژه، بالغ بر چهار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال است که ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال آن با مشارکت مؤدیان مالیاتی و از محل مالیات پرداختی آنها تامین اعتبار می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان، آموزش، راه و ترابری، ورزش و زیرساختی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.