مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ۲۴ پرونده مهم تخلف مالیاتی کشف و در واحد اجرایی بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در استان رسیدگی شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مالیات ابرازی صاحبان این کسب و کار‌ها در مجموع ۱۲ میلیارد ریال بود ولی مالیات تشخیصی برای این مؤدیان پس از بررسی مدارک و اسناد مورد قبول، بالغ بر ۵۰۲ میلیارد ریال برآورد شده است که در مرحله وصول قرار دارد.

جعفر پورمختار  با اعلام اینکه صاحبان این کسب و کار‌ها از اصناف و مشاغل مختلف هستند، اضافه کرد: استفاده از حساب و کارت بازرگانی دیگران، استفاده از دستگاه پوز غیرمرتبط، کتمان خرید و فروش، کتمان فعالیت مرتبط با شغل و استفاده از اینتاکد‌های با ضریب پایین از دلایل بازرسی و تغییر در مالیات این افراد است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری، ۱۴ مورد اجرای بازرسی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم در استان صورت گرفته است، ادامه داد: ۱۷۴ مورد گزارش مردمی در این مدت انجام شده که به شناسایی ۱۴ مؤدی فاقد پرونده مالیاتی، ۶۲ مورد درخواست استعلام تراکنش بانکی، ۶ مورد بازرسی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۱ و ۱۳۱ مورد بازدید میدانی از محل فعالیت اشخاص گزارش شده منتهی شده است.

پورمختار اظهار کرد: مالیات وصول شده از محل کتمان درآمد و جرایم وصولی موضوع ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم در استان، بالغ بر سه هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال است.

وی با اعلام اینکه این اقدامات در راستای برقراری عدالت مالیاتی انجام شده، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۰ مورد شناسایی مؤدیان مشکوک در راستای شناسایی مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی در استان آذربایجان غربی صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.