سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت هزار و ۳۰۰ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی خداآفرین

نماینده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ازخسارت هزار و ۳۰۰ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی خبرداد وگفت:هر چه سریع‌تر برای جبران خسارت ناشی از سیل اخیر و لایروبی کانال‌های آبیاری اراضی کشاورزی خداآفرین رسیدگی شود.

 رضوانی در بازدید از مناطق سیل زده‌ی این شهرستان گفت: متاسفانه حجم خسارت‌ها بسیار سنگین بوده و اقدام ضروری در این شرایط بحرانی، اختصاص ماشین آلات لازم را برای لایروبی کانال‌های آبیاری و هم‌چنین مسیل‌های روستایی است تا از تحمیل خسارت بیشتر به محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

 وی افزود: پس از تکمیل گزارش‌های خسارت سیل از سوی دستگاه‌های مربوط، سایر کمک‌ها و حمایت‌های مالی دولت از جمله تسهیلات کم‌بهره بانکی و استمهال وام‌ها را پیگیری می‌کنم تا منابع لازم در این زمینه تخصیص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: میزان خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی خداآفرین حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 فتحی در بازدید از اراضی خسارت دیده کشاورزی این شهرستان افزود: حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی و ۴۰۰ میلیارد تومان هم به بخش زیر ساختی کشاورزی خداآفرین خسارت وارد شده است.

 وی ادامه ادامه داد: اولویت نخست ما لایروبی کانال‌های آبیاری و بازسازی جاده‌های دسترسی کشاورزی است تا باقی محصولات دچار خسارت نشود. جبران خسارت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی و اعطای تسهیلات بانکی و استمهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده، اولویت بعدی ماست.

برچسب ها: سیل ، سیلاب ، خسارت ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.