سیلاب ۲۰۰ میلیارد ریال به کشاورزی تربت‌حیدریه خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: توفان و باران‌های سیل‌آسای اخیر ۲۰۰ میلیارد ریال به مزارع و باغ‌های بخش مرکزی و کدکن این شهرستان طبق برآوردهای اولیه خسارت وارد کرد.

علیرضا قادری گفت: بر این اساس در بالا ولایت بخش مرکزی تربت‌حیدریه شامل روستاهای «کامه‌علیا، سفلی، بکاول، پِده، سِریشا و کَسکک» خسارت حدود ۴۰ درصدی به باغ‌های درختان هسته‌دار از قبیل بادام، زردآلو و گیلاس در سطح ۷۰ هکتار وارد شد.

وی ادامه داد: خسارت به باغ‌های سیب تربت‌حیدریه حدود ۲۰ درصد در سطح حدود ۱۲۰ هکتار و خسارت به مزارع غلات این شهرستان به میزان ۱۰ درصد در سطح حدود ۳۰ هکتار وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: خسارت سیل در پایین ولایت بخش مرکزی حدود ۵۰ هکتار به مزارع زعفران و پنج هکتار به مزارع سبزی و صیفی و ۲۵ هکتار به باغات پسته بوده‌ است.

وی تصریح کرد: خسارت بارش تگرگ در روستای «اِسفیُز» بخش کدکن به باغ‌های آلو در سطح ۷۵ هکتار و به باغ‌های آلوچه در سطح ۱۰ هکتار حدود ۵۰ درصد بوده که از لحاظ ریالی حدود ۸۰ میلیارد ریال خسارت به باغ داران وارد شد.

قادری مجموع اراضی زراعی و باغی منطقه تربت حیدریه را ۹۱ هزار و ۲۸۴ هکتار با تعداد ۱۲ هزار بهره‌بردار عنوان کرد.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است و به عنوان قطب کشاورزی در تولید برخی محصولات رتبه‌های برتر کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

برچسب ها: سیلاب ، خسارت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.