بر اثر جاری شدن سیل در استان زنجان 13 هزار و 288 میلیون ریال خسارت در بخش کشاورزی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اثر جاری شدن سیل در استان زنجان 52 راس گوسفند تلف شده است.

تاراسی با اشاره به اینکه میزان خسارت وارد شده در بخش دامی 182 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در مجموع دام‌های دو روستای «مشمپا و چرلان‌گوش» آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه در بخش زراعی حدود هشت هکتار زمینی که در آن یونجه کشت شده بود به صورت 100 درصدی خسارت دیده است، اضافه کرد: میزان خسارت وارد شده در بخش زراعی نیز 400 میلیون ریال برآورد شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش باغات حدود 342 تن انگور بر اثر جاری شدن سیل به صورت 100 درصدی خسارت دیده است، ادامه داد: این باغ انگورها در روستای چرلان‌گوش قرار دارد.

تاراسی یادآور شد: میزان خسارت وارد شده بر اثر سیل روز گذشته در بخش باغات استان زنجان، یک هزار و 620 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات برنج، یونجه و هندوانه در روستای مشمپا حدود 80 درصد آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: در مجموع در 302 هکتار از زمین‌های مورد کشت این محصولات خسارت وارد شده است که مجموع خسارت در این بخش 10 هزار و 118 میلیون ریال اعلام شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل در استان زنجان 13 هزار و 288 میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است، تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با تامین اعتبارات مورد نیاز تسهیلات بلاعوض به خسارت‌دیده‌ها پرداخت می‌شود./س

برچسب ها: خسارت ، سیل ، کشاورزی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.