استاندار مازندران، گفت: پرداخت خسارت‌ها و همچنین جلوگیری از به وجود آمدن خسارت‌های احتمالی در آینده و احداث پل‌های استاندارد و آزادسازی حریم در توان اعتبارات استانی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ربیع فلاح در جلسه ستاد بحران در استانداری مازندران با حضور محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت: بالغ بر 99 درصد آب‌هایی که در اثر جاری‌شدن سیل، به مزارع رفته بود را خارج کردیم.

وی با بیان اینکه تخمین زده شده که به حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران در سیل اخیر خسارت‌هایی وارد شده است، بیان داشت: تلاش کردیم کمترین خسارت به مردم وارد شود اما خسارت‌های وارد شده به مردم، زیاد است.

فلاح با اشاره به اینکه پرداخت خسارت‌ها و جلوگیری از به وجود آمدن خسارت‌های احتمالی در آینده و احداث پل‌های استاندارد و آزادسازی حریم در توان اعتبارات استانی نیست، گفت: از وزارت نیرو تقاضا داریم تمهیداتی در استان داشته باشند چون ما در استان می‌توانیم فقط سردهنه‌ها را به شرایط مناسب برسانیم.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات استان 100 میلیارد تومان در سال گذشته بود، تصریح‌کرد: این در حالی است که خسارت‌های سیل اخیر 91 میلیارد تومان برآورد شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: طرح مدیریت جامع سیلاب می‌تواند در درون طرح جامع آبخیزداری قرار گیرد و از بروز خسارت در حوادث اینچنینی جلوگیری کند.

دادستان کل کشور به همراه استاندار مازندران و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی ديروز  از مناطق سیل‌زده مازندران در ساری، روستای مرمت، شهر هولار و فراش‌محله بهشهر بازدید کرد./س

برچسب ها: خسارت ، سیل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.