رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی شهرستان بر اثر وقوع سیل در سال‌جاری را 15 میلیارد و 560 میلیون ریال برآورد کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالله قیصری میزان خسارات وارده ناشی از سیل در بخش کشاورزی شهرستان را 15 میلیارد و 640 میلیون ریال دانست و افزود : این خسارات در سال‌جاری به محصولات کشاورزی در بخش‌های زراعی و باغی، دامی،فنی، زیربنایی وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: بخش کشاورزی بیش از سایر بخش‌ها بر اثر بحران‌ها و حوادث خسارت دیده است.

قیصری با بیان اینکه خسارات وارده مربوط به بارش‌های سیل‌آسا و تگرگ، آتش‌سوزی و سایر بحران‌ها مشکلاتی را برای بخش کشاورزی به وجود آورده است، افزود: در این میان کشاورزان متحمل ضرر و زیان‌های عدیده‌ای شدند.

این مسئول از خسارات وارده به 80 درصد محصول برنج در این شهرستان خبر داد و گفت: بارش‌های سیل‌آسا یک میلیارد و 600 میلیون ریال به محصول برنج در سطح 8 هکتار خسارت وارد کرده است.

وی خسارات وارده ناشی از سیل به باغات در سطح 30 هکتار را صد درصد خواند و با بیان اینکه 2 میلیارد ریال خسارت در پی داشته است، گفت: همچنین 80 درصد گوجه پاییزه یک میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت دیده است.

قیصری با اشاره به خسارات وارده در بخش دامی تصریح کرد: بر اثر سیل 240 میلیون ریال به 120 راس دام سبک و 300 میلیون ریال به 15 هزار قطعه ماهی قزل‌آلا خسارت وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: 3 هزار متر از کانال‌های آبیاری به میزان 70 درصد خسارت دیدند و هزینه معادل 6 میلیارد ریال به بار آورده است.

به گفته قیصری سیل به 4 مورد از تاسیسات کشاورزی هم خسارات 4 میلیارد ریالی وارد کرده است.

انتهای پیام /س
برچسب ها: خسارت ، سیل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.