سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی واحد فن آوری اطلاعات در اداره کل منابع طبیعی استان فارس

نشست شورای مشورتی و هم افزایی راه اندازی واحد جدید فن آوری اطلاعات اداره کل منابع طبیعی استان فارس با حضور مدیر و کارشناسان حوزه‌های مختلف فنی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبد الحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این جلسه با اشاره به روند پیشرفت روز افزون تکنولوژی و نوآوری در زندگی بشر، گفت: رشد سریع تکنولوژی و استفاده از اینترنت، شبکه‌های ارتباطی و تکنولوژی‌های روز ماهواره‌ای موجب تحولات عظیمی در زندگی انسان‌ها شده و این مساله می‌تواند منجر به بروز آثار مثبت فراوانی در بهبود ارایه خدمات در بخش‌های مختلف شود.

او، با اشاره به  استارت آپ‌ها در فضای کسب به عنوان ابزاری برای کاهش هزینه‌ها و کوچک سازی سیستم‌های اداری، بیان کرد: حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نوین علاوه بر افزایش دقت کار‌ها موجب مدیریت بهتر نیز می شود.

صمد نژاد  بر استفاده از ظرفیت آی تی در واحد‌های فنی و نیز تمرکز بر روی ظرفیت های نیرو‌های نخبه برای نوآوری و خلق ایده اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر زیرساخت و ظرفیت‌های لازم  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس  در دستور کار قرار گرفته و درحال پیگیری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به هم ‌افزایی واحد‌ها برای دستیابی به این امر مهم، ادامه داد: شناخت کامل عرصه‌های منابع طبیعی استان نیازمند تقویت داده‌ها و فعالیت‌های استراتژی مهم و نوین است.

او، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده فرآیند ایجاد واحد فن آوری اطلاعات در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حول تحقق محور‌های مهمی از جمله جلوگیری از موازی کاری، ایجاد مرکز متمرکز جمع آوری داده‌ها در یک نقطه و پرداختن به فعالیت‌های بیشتر و بازخورد‌های در حال شکل گیری است.

صمد نژاد با تاکید بر رشد روز افزون کاربرد سامانه‌های اطلاعاتی مکان محور در منابع طبیعی و نیز پراکندگی مجموعه داده‌های مکانی و توصیفی در بخش‌های فنی این اداره کل، اضافه کرد: به منظور دستیابی به نیاز‌های ارائه شده وجود نیروی انسانی ماهر و امکانات سخت افزاری لازم از ضروریات اجرای بهینه این طرح است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس پیش بینی‌های انجام شده برای تامین تجهیزات تکمیلی و راه اندازی این واحد به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.