رسالت شورای شهر حمایت از بهبود کیفیت زندگی شهروندان است به همین دلیل برای هوشمند کردن شیراز نیازمند افزایش بودجه هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد تنوری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه شورا، گفت: رسالت این شورا حمایت از بهبود کیفیت زندگی شهروندان استو  بکار گیری فن آوری اطلاعات در ارائه خدمات شهروند محور، گامی به سمت توسعه شهر هوشمند است.

وی با بیان اینکه به کار گیری فن آوری اطلاعات در ارائه خدمات شهروند محور، گامی در جهت توسعه شهر هوشمند و مدیریت نوین شهری است، افزود: این وظیفه در شهر شیراز، بر عهده شهرداری قرار دارد.

تنوری با بیان این که اغلب فن آوری سخت افزار و نرم افزاری متکی به خارج کشور است، ادامه داد: نوسانات ارزی نقش کلیدی در بودجه سازمان فاوا است و با توجه به این که نرخ ارز سه برابر شده، اما هزینه عمرانی این سازمان تغییری نکرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شیراز تصریح کرد: از دیگر مشکلات این سازمان موازی کاری در انجام فعالیت‌ها IT و ارائه خدمات فن آورانه در شهرداری است به طور مثال ایجاد اتاق سرور‌ها جزیره‌ای و عدم تخصیص و پرداخت بودجه مصوب برای آن است بنابراین حمایت از طرح‌های درآمد زای این سازمان موجب پویایی و حرکت این سازمان خواهد شد.

در جلسه علنی شورای شهر شیراز، کلیات طرح پارک بزرگ کوهستانی دراک (۵۸۰ هکتاری) در صحن علنی شورا بررسی و با اکثریت ارا به تصویب رسید.

گفتنی است مقرر شد در قالب بودجه مصوب شهرداری مطالعات زیست محیطی، نحوه‌ی تامین آب پروژه، ساختارزمین شناسی و ژئو تکنیک، مطالعات اجتماعی و براوردهای تعداد بازدیدکنندگان، مقیاس عملکرد و سطح عمل پروژه، مطالعات شبکه حمل و نقل و نحوه دسترسی ها، باوردهای مالی و سرمایه گذاری در فازهای بعدی پروژه پیش بینی و جهت تصویب به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز ارائه شود.

همچنین طرح های جانمایی و احداث بنا در فاز۱پارک دراک و فازهای بعدی پروژه می بایست در کمیسیون مطرح و تصمیم گیری شود.
انتهای پیام/ر

تصویب کلیات بوستان ۵۸۰ هکتاری دراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار