۲ طرح مخابراتی با صرف هزینه بیش از ۹۰ میلیارد تومان، با حضور وزیر ارتباطات در فارس افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ارتقای شبکه دیتای همراه اول و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی فیبر نوری ۲ طرح مخابراتی است که با صرف هزینه بیش از ۹۰ میلیارد تومان در مدت ۳ ماه تکمیل شده و امروز با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در این دو طرح مخابراتی ۴ هزار و ۱۴ عملیات مخابراتی انجام شده است، ادامه داد: با افتتاح امروز و زیر پوشش رفتن ۵۶۹ روستا به اینترنت پرسرعت، ۳۰ درصد طرح محقق شده است.

وی ادامه داد: از ۴ هزار روستا در فارس، ۲ هزار ۳۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که در برنامه توسعه ششم باید ۹۰ درصد به اینترنت پر سرعت مجهز شود.

قرار بود امروز وزیر در سفر خود به شیراز، ۴ هزار و ۱۴ طرح ارتباطی مخابراتی را با بیش از ۷۹۵ میلیارد تومان افتتاح کند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با انتقاد از آمار ارائه شده این طرح‌ها تصریح کرد: اتصال یک سایت به فیبر نوری طرح نیست کار عملیاتی است چرا می‌گویید طرح است؟

آذری جهرمی ادامه داد: اگر بخواهیم بگوییم ۴ هزار و ۱۴ طرح ارتباطی مخابراتی با بیش از ۷۹۵ میلیارد تومان طی سه ماه در فارس تکمیل و به بهره برداری رسیده است، پس دیگر این استان مشکل مخابراتی ندارد و تمام زیر ساخت‌های ارتباطاتی تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: این ارائه آمار سنتی است و امروز تنها شاهد بهره برداری از دو طرح هستیم.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای دومین بار است که به فارس سفر می کند.

انتهای پیام/ن

افتتاح طرح های مخابراتی با حضور وزیر ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.