سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابط کاربری MIUI 12 معرفی شد

شیائومی رابط کاربری جدید خود را با نام MIUI 12 به صورت رسمی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت شیائومی در کنار محصول جدید خود، Mi 10 Youth، جدیدترین نسخه رابط کاربری اندروید خود، MIUI 12 را به صورت رسمی معرفی کرد. این سیستم عامل هنوز مبتنی بر اندروید ۱۰ است، اما در کنار آن، انیمیشن‌های جدید، حالت تاریک بهبود یافته، برنامه بهداشت جدید و کنترل‌های حریم خصوصی پیچیده‌تر، یک بازنگری بصری با ظاهری ساده‌تر و مسطح در اختیار کاربران گوشی‌های شیائومی قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید: تصاویر فاش شده از گوشی معرفی نشده ریلمی


با شروع کردن از جلوه‌های بصری این رابط کاربری می‌توان به این اشاره کرد که شیائومی تقریبا کل MIUI را مسطح کرده است. انیمیشن‌‎های راه‌اندازی و بسته شدن برنامه‌ها در این رابط کاربری جدید هستند که شیائومی ادعا می‌کند نسبت به گذشته سریع‌تر و روان‌تر هستند. حالت تاریک ۲ (Dark Mode 2.0) یکی دیگر از تغییرات کلیدی MIUI 12 است که باعث کم‌رنگ شدن تصویر زمینه و تنظیم قلم می‌شود تا متن را آسان‌تر بخوانید و کرنش چشم کمتر شود.

  

سایر موارد اضافه شده بصری به این سیستم عامل شامل تصاویر پس‌زمینه متحرک جدید است که با ره بار قفل صفحه نمایش را باز کردن، از نمایی ماهواره‌ای به یک تصویر هوایی زوم می‌کند. علاوه بر این عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن و پنجره‌های شناور جدید در این رابط کاربری وجود دارد که به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش‌های برنامه‌های کوچک را در بالای محتوای تمام صفحه باز نگه دارید. ناوبری حرکت اکنون رویکرد اندروید ۱۰ را اتخاذ کرده و شیائومی با ویژگی پاسخ سریع خود، مدیریت نوتیفیکیشن‌ها را بهبود بخشیده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی MIUI 12، بهبود مدیریت حریم خصوصی است که هم‌اکنون می‌تواند رفتار برنامه‌های شما را ردیابی کند و موارد خاصی را که مجوز سوء استفاده از گوشی کاربر را دارند، به وی نشان دهد. علاوه بر این، شیائومی در حال اجرای پروتکل امنیتی جدید شناسه مجازی است که از دسترسی برنامه‌های مشکوک به اطلاعات حیاتی دستگاه شما مانند اطلاعات شخصی، ایمیل، رمز دوم کارت بانکی یا موارد دیگر جلوگیری می‌کند.

شیائومی همچنین ویژگی‌های دسترسی جدیدی را با استفاده از AI Calling اضافه می‌کند که می‌تواند مکالمات را تغییر داده و پاسخ‌هایی را هنگام مکالمه برای کاربران کم‌شنوا ارائه دهد. Mi Health که دیگر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، به لطف الگوریتم‌های جدید هوش مصنوعی، نوید ردیابی فعالیت را می‌دهد و همچنین ردیابی خواب را بدون هیچ وسیله اضافی ارائه می‌دهد، زیرا به سادگی نیاز به قرار دادن تلفن زیر بالش شما دارد.

  

برنامه آزمایشی بسته شده MIUI 12 در حال حاضر در کشور چین عرضه شده است و قرار است برنامه تثبیت شده آن در ماه ژوئن برای گوشی‌های شیائومی منتشر شود. توجه به این نکته مهم است که این چهارچوب زمانی برای MIUI چینی در حالی است که تاریخ انتشار بین‌المللی متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.