برنامه سامسونگ برای تولید حسگر دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی

ساسونگ برنامه دارد تا حسگر دوربینی تولید کند که رزولوشن آن ۶۰۰ مگاپیکسل است که از وضوح چشم انسان نیز بالاتر می‌رود.

برنامه سامسونگ برای تولید حسگر دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ اخیرا به غول دوربین روی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و در زمینه وضوح دوربین پیشرو باشد و به نظر می‌رسد که این شرکت در روز‌های آینده فناوری دوربین رهبر باشد. بر اساس یکی از افراد مسئول در زمینه تجارت سنسور‌های سامسونگ، این شرکت کره‌ای قصد دارد لنز‌های دوربین گوشی‌های هوشمند خود را با قدرت بیشتری تولید کند. سامسونگ سال گذشته حسگر‌های دوربینی با قدرت ۱۰۸ مگاپیکسل را تولید کرد و شیائومی اولین شرکتی بود که این لنز‌ها را در گوشی‌های سری Mi 10 خود به کار گرفت. حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی پس از گوشی شیائومی، روی Galaxy S20 Ultra، پرچمدار سامسونگ دیده شد.


بیشتر بخوانید: چگونه هنگام ضدعفونی به گوشی‌ هوشمند خود آسیب نرسانیم؟


شرکت سامسونگ قصد دارد حسگر‌های قدرتمندتری نسبت به لنز‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی تولید کند. بر اساس شایعه‌های منتشر شده، سامسونگ یک حسگر دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی را در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد همه این کار‌ها آغازی برای قدم گذاشتن در مسیر هدفی بزرگتر است که آن هدف حسگر‌هایی با رزولوشن بالاتر از چشم انسان خواهد بود. سامسونگ برنامه دارد تا سنسور‌هایی با رزولوشن ۶۰۰ مگاپیکسل تولید کند. برای مقایسه لازم است بدانید که حدس زده می‌شود رزولوشن چشم انسان ۵۷۶ مگابایت است.

برنامه سامسونگ برای تولید حسگر دوربین ۶۰۰ مگاپیکسلی

هرچند ما نمی‌دانیم که عملکرد چنین دوربین‌هایی به اندازه قدرتی که رزولوشن بالای حسگر‌های آن‌ها دارند، خوب هست یا خیر، به جرأت می‌توان گفت کیفیت آن‌ها چشمگیر خواهد بود بنابراین، برای سامسونگ یا هر شرکت دیگری آسان‌تر خواهد بود که دوربین‌های ۶۰۰ مگاپیکسلی گوشی‌های خودش را به عنوان یک نقطه تمرکز برای فروش گوشی‌های خود استفاده کند. همانطور که درباره حسگر‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی صادق بود، ممکن است سنسور‌های ۶۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ هم در ابتدا روی گوشی‌های شرکت‌های دیگر دیده شود. به هر حال، باید گفت که دوربین‌هایی با چنین شمار پیکسل بالایی برای اولین بار توسط سامسونگ معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار