سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نرخ چاقی با ترکیبی از رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ترکیبی از رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک، باعث افزایش نرخ چاقی در جهان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی مسئول بهبود تغذیه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه ساله ۲۴ مهرماه، ۱۶ اکتبر به عنوان  "روز جهانی غذا" گرامی داشته می شود و امسال با شعار " تغذیه سالم برای دستیابی به جهانی بدون گرسنگی " در ایران برگزار می‌گردد.
 
او با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا که به تغذیه سالم تاکید دارد، تصریح کرد: یک رژیم غذایی زمانی سالم محسوب می‌شود که با تامین غذای کافی، ایمن، مغذی ومتنوع نیاز‌های تغذیه‌ای افراد را تامین کند و خطر ابتلا به بیماری را در آنها کاهش دهد.

مسئول بهبود تغذیه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این رژیم باید شامل میوه، سبزی، حبوبات، مغزها، دانه‌ها و غلات سبوس دار و غذا‌های کم چرب و بدون چربی های اشباع و با قند و نمک کم باشد.
 
اباصلتی افزود: امروزه به دلیل سبک زندگی شهرنشینی، عادت های غذایی افراد به طور چشمگیری تغییر یافته و افراد جامعه از مصرف غذا‌های فصلی به خصوص گیاهی و غنی از فیبر، به مصرف غذا‌های با کربوهیدرات تصفیه شده، قند و چربی و نمک زیاد، غذا‌های فرآوری شده، گوشت و سایر محصولات با منبع حیوانی روی آورده اند.

او با بیان اینکه چاقی و سایر مشکلات سوء تغذیه از هر سه نفر یک نفر را مبتلا می‌کند، ادامه داد: رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی عامل اصلی چاقی و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و برخی سرطان‌ها است.

مسئول بهبود تغذیه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر حدود ۴۹ درصد افراد ۱۸ تا ۵۹ سال و ۵۳ درصد کودکان زیر ۵سال در خراسان رضوی دارای اضافه وزن و چاقی می‌باشند.
 
انتهای پیام// م.ب

تغذیه سالم برای دستیابی به جهانی بدون گرسنگی شعار روز جهانی غذا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.