مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف یک لیوان متوسط قهوه در روز، در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی موثر است.

مصرف قهوه موثر در پیشگیری از اضافه وزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر عبدالرضا نوروزی دانشیار تغذیه بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف ۲۰۰ سی سی قهوه معادل یک لیوان متوسط در روز سبب افزایش فعالیت بافت چربی قهوه‌ای در بدن می‌شود.

وی ادامه داد: بافت چربی قهوه‌ای بر خلاف بافت چربی سفید یکی از مواردی هست که با افزایش فعالیت سوخت و ساز "متابولیسم" سبب بالا رفتن سوخت و ساز پایه بدن و در نهایت پیشگیری از چاقی و اضافه وزن می‌شود.

دانشیار تغذیه بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بلافاصله بعد از مصرف قهوه فعالیت بافت چربی قهوه‌ای که بصورت عمده در مناطق گردن و شانه هستند سبب افزایش تولید حرارت و در نهایت چربی سوزی می‌شود.

نوروزی افزود: در این مطالعات اثربخشی مصرف قهوه در پیشگیری از افزایش وزن با تحریک سیستم عصبی سمپاتیک و افزایش مختصر ضربان قلب و تعریق نیز نشان داده است.

وی با اشاره به نحوه مصرف قهوه تصریح کرد: بهتر است قهوه بصورت تنها یا همراه با شیر تازه مصرف شود، قهوه‌های میکس و کافی میت به دلیل داشتن مقادیر بالای چربی پالم توصیه نمی‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

مصرف قهوه در پیشگیری از چاقی موثر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.