بالغ بر ۳۰هزار نفر از مردم ژاپن عمر بالای ۱۰۰ سال دارند مطالعات محققین در این زمینه نشان می‌دهد نحوه درست زندگی کردن ژاپنی‌ها بر طول عمر آن‌ها تاثیر دارد.

عبدرضا نوروزی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: فقط نوشیدن آب به تنهایی درطول عمر تاثیر ندارد بلکه مجموعه عوامل درست زندگی کردن و تغذیه درست خیلی مهم است.

او تصریح کرد: استفاده روزانه ژاپنی‌ها از ماهی و سبزیجات، حذف نمک از برنامه روزانه و استفاده زیاد از نوشیدن آب و تحرک حداقل ۲۰ دقیقه در روز از عواملی است که در طول عمر انسان موثر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از حقوق انسانی دسترسی افراد به آب آشامیدنی سالم است که در این زمینه باید آب از آلودگی‌های میکروبی و آلودگی پسماند‌های فاضلاب خانگی و صنعتی پاک شود.

نوروزی افزود: خوشبختانه در این زمینه آب موجود در لوله کشی‌ها عاری از هرگونه مواد میکروبی است.

او تصریح کرد: استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب اگر به موقع فیلتر آن عوض نشود باعث تجمع قارچ‌ها می‌شود که خود عامل بسیاری از بیماری‌های عفونی است.

متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب به هیچ وجه در کیفیت آب موثر نیست و آب موجود در لوله کشی‌ها مفید است و می‌تواند املاح بدن را تامین کند.

نوروزی افزود: به افرادی که می‌خواهند طول عمر داشته باشند پنج توصیه پزشکی دارم؛ غذا به اندازه بخورید، غذا ترکیبی از مواد گیاهی باشد، مصرف نمک را محدود کنید، مصرف سوسیس و کالباس و فست و فود را کم کنید و آب بنوشید و در روز ۲۰ دقیقه فعالیت بدنی تند داشته باشید.

انتهای پیام//ف. غ
 

پنج توصیه پزشکی برای طول عمر بیشتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.