سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار چین درباره افزایش خطر رشد تروریسم در هنگ کنگ

چین اعلام کرد خطر رشد تروریسم در میان معترضان هنگ کنگی که مورد حمایت آمریکا هستند، افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیوز ویک، چین در خصوص رشد تروریسم از سوی معترضان هنگ کنگی که مورد حمایت آمریکا هستند، هشدار داد.

یانگ گوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در امور هنگ کنگ و ماکائو با تاکید بر مداخله آمریکا در اعتراضات این منطقه اعلام کرد حملات اخیر به پمپ بنزین‌ها در سراسر هنگ کنگ خط رشد تروریسم را از میان معترضان هنگ کنگی تحت حمایت آمریکا افزایش می‌دهد.

گوآنگ گفت: در چند روز گذشته، معترضان تندرو در هنگ کنگ بار‌ها و بار‌ها با ابزار‌های بسیار خطرناک به ماموران پلیس حمله کرده اند که اینگونه اقدامات جنایات خشونت آمیز را افزایش داده و نشانه‌هایی از تروریسم را نمایان می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه جنایت باید سرکوب شود، افزود: این اقدامات نقض جدی قانون و نظم اجتماعی در هنگ کنگ است.

چین بار‌ها آمریکا را مسئول تشدید خشونت در هنگ کنگ معرفی کرده است. پیش از این، چین از دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در هنگ کنگ خواست از دخالت در امور این جزیره دست بردارند.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، دولت هنگ‌کنگ چند بند اصلاحی برای قانون خود پیشنهاد داد که بر اساس آن درخواست‌های استرداد مظنونان از سوی کشور‌هایی که با آن‌ها توافقی صورت نگرفته نیز ممکن می‌شود. پیش از این در مجلس قانون گذاری هنگ کنگ نیز بر سر این موضوع میان نمایندگان درگیری شدیدی صورت گرفت. هنگ کنگ به عنوان مستعمره سابق انگلیس می‌کوشد تا قوانینی تصویب کند که به موجب آن‌ها افراد مجرم شامل خارجی‌ها بدون توافقات رسمی به کشور‌های دیگر از جمله چین مسترد شوند.

طی دو ماه گذشته، معترضان هنگ کنگی در واکنش به تصویب قانون استرداد مجرمان دست به برگزاری تظاهرات زده‌اند، این در حالی است که اجرای این قانون به حالت تعویق درآمده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.