چند پرواز شرکت امریکن ایرلاینز پس از تغییر مسیر یک روزه در پی حمله موشکی به سوریه، بار دیگر از حریم هوایی روسیه عبور کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت «امریکن ایرلاینز گروپ» که روز شنبه مسیر پرواز‌هایی را که از حریم هوایی روسیه می‌گذشتند به منظور نظارت بر مسائل ژئوپولیتیکی جهانی تغییر داده بود، اما در روز یکشنبه این پرواز‌ها را از سر گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، بامداد شنبه دستور حمله به سوریه را صادر کرد. در پی این تهدیدات پرواز‌های دالاس-پکن، دالاس-هنگ کنگ و شیکاگو-پکن که بدون عبور از حریم هوایی روسیه نمی‌توانند بدون توقف در مقصد فرود بیایند برای سوخت گیری مجدد مجبور شدند در لس آنجلس توقف کنند.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد: «یک گروه در امریکن ایرلاینز مرتباً بر مسائل ژئوپولیتیکی بین المللی نظارت می‌کند و در زمان‌های ضروری پرواز‌ها را تغییر مسیر می‌دهد. پرواز‌های ما در ۱۵ آوریل براساس برنامه عادی انجام شد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روز یکشنبه هشدار داد حملات بیشتر به سوریه -که متحد مسکو است- امور جهانی را دچار هرج و مرج می‌کند. این در حالی است که یک توافق که به هواپیماهای روسی و آمریکایی اجازه می‌دهد از حریم‌های هوایی یکدیگر استفاده کنند در هفته جاری منقضی می‌شود.

انتهای پیام/

از سرگیری پرواز‌ هواپیماهای آمریکایی از حریم هوایی روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار