فرمانده سابق ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای بالتیک درباره تجاوز غرب به سوریه گفت، به منظور هرگونه اقدام برای تلافی این حمله از بعد دیپلماتیک و دیگر ابعاد احتمالی به تحلیل دقیق آن نیاز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دریاسالار ولادیمیر والویف فرمانده سابق ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای بالتیک در رابطه با حمله موشکی بامداد شنبه سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه گفت: «به منظور هرگونه اقدام برای تلافی این حمله از بعد دیپلماتیک و دیگر ابعاد احتمالی به تحلیل دقیق آن نیازمندیم.»

والویف گفت: «حمله تحریک آمیز متجاوزان با وجود هشدار‌های مکرر کشور‌ها و افراد عاقل و خردمند اتفاق افتاد. از طرف دیگر با توجه به اینکه انجام این حمله موشکی مشترک به وسیله این سه کشور بیش از یک ساعت طول کشید می‌توانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که متجاوزان نتوانستند دست به اقدام هماهنگ بزنند.»

والویف افزود: «برای تضمین موفقیت حمله بسیار مهم است که موشک‌ها به صورت کاملا همزمان شلیک و روانه هدف شوند؛ موضوعی که در حمله این سه کشور شاهد آن نبودیم.»

وی افزود «باید این واقعیت را نیز در نظر گرفت که ارتش سوریه با برخورداری از تجهیزات قدیمی پدافند هوایی مربوط به دوره شوروی سابق توانست بیش از هفتاد فروند از صد و ده موشک مهاجم با دقت بسیار بالا را رهگیری و ساقط کند.»

به گفته این مقام سابق نظامی روس، اگر این حمله موشکی در مناطق تحت نظارت نیرو‌های روسیه انجام می‌شد که سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته تری مستقر هستند، احتمال رهگیری موشک‌ها نزدیک به صد درصد می‌شد.

والویف همچنین به این نکته اشاره کرد که موشک‌ها هیچ یک از اهدافی را که رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح روسیه ماه گذشته درباره آن‌ها هشدار داد هدف قرار نداد.

والویف گفت: «آن‌ها در عوض به اهداف درجه دو حمله کردند که بی هیچ مبنایی و به شکل تصادفی به وسیله ارتش آمریکا و مقامات سیاسی این کشور به عنوان مراکز ادعایی تولید و ذخیره تسلیحات شیمیایی انتخاب شده بودند.»

به گفته این مقام روس، با توجه به تعداد و محل استقرار کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در نزدیکی سوریه، آن‌ها قصد داشتند دست کم ۳۰۰ موشک در قالب یک حمله مشترک به سوی سوریه شلیک کنند.

وی افزود: «اما آن‌ها تنها یک سوم این تعداد را شلیک کردند. همه این تحولات باید به منظور تعیین شکل اقدام تلافی جویانه دیپلماتیک بررسی شوند.»

سامانه پدافند هوایی نیرو‌های روس مستقر در سوریه در رهگیری موشک‌های مهاجم شرکت نداشت و هیچ موشکی وارد مناطق حضور نیرو‌های روسیه نشد.

ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه ماه مارس هشدار داد مسکو همه موشک‌های آمریکایی شلیک شده به سوی سوریه را در صورتی که تهدیدی برای اتباع روسیه در این کشور باشند سرنگون می‌کند.

انتهای پیام/

نظر مقام روسی درباره حمله آمریکا به سوریه

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار