سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از پروشه ۹۱۱ کاررا و کاررا کروکی +تصاویر

پورشه پس از معرفی نسخه S کاررا، از دو مدل ۹۱۱ کاررا اصلی و ۹۱۱ کاررا کروکی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هشت ماه پس از معرفی مدل ۲۰۲۰ پورشه ۹۱۱ کاررا S، حال شرکت آلمانی از نسخه اصلی ۹۱۱ کاررا (خودرو قرمز در تصاویر) و ۹۱۱ کاررا کروکی (خودرو سفید) رونمایی کرد تا در اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شوند. این دو مدل از پیشرانه توربو دوگانه با ۶ سیلندر خطی و قدرت ۳۷۹ اسب‌بخار در کنار ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند، نیرو توسط سیستم انتقال هشت سرعته کلاچ دوگانه به چرخ‌ها هدایت می‌شود. جهت مقایسه یادآور می‌شویم که کاررا S دارای پیشرانه با ۴۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۳ نیوتن‌متر گشتاور بود.

تفاوت میان قدرت دو مدل ۹۱۱ کاررا و ۹۱۱ کاررا S

مدل اصلی ۹۱۱ کاررا قدرت کمتری نسبت به نسخه S دارد، اما این دلیلی بر اختلاف چشمگیر بین این دو مدل نیست، ۹۱۱ کاررا شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) را طی ۴ ثانیه می‌پیماید، البته این رکورد با بسته اسپروت Chrono به ۳.۸ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. این درحالی است که کاررا S در حالت عادی در ۳.۵ ثانیه به شتاب ۶۰ مایل می‌رسد این زمان با بسته اسپورت Chrono، با ۳.۳ ثانیه نزول پیدا می‌کند.

اما مدل ۹۱۱ کاررا کروکی با توجه به وژن اضافه‌ای که دارد در ۴.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسد و این زمان با بسته Chrono به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد. اما مدل کاررا S کروکی که درابتدای سال معرفی شد، با بسته Chrono شتاب صفر تا ۶۰ مایل را در ۳.۵ ثانیه طی می‌کرد. به طور کلی نسخه S دارای قدرت بیشتر و بازدهی بالاتری است، اما اختلاف ۹۱۱ کاررا اصلی با نسخه S تنها در حد چند دهم ثانیه خلاصه می‌شود.

از نظر ظاهری ۹۱۱ کاررا اصلی با نسخه S تفاوت‌های چندانی ندارند، تغییرات این دو مدل به دو خروجی تکی اگزوز در سمت چپ و راست دیفیوزر در مدل اصلی و خروجی دوتایی اگزوز در مدل S محدود است. در داخل نیز هر دو مدل از نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچ سیستم هوشمند مرکزی بهره می‌برند.

نسخه‌های جدید مدل ۹۱۱ کاررا با فناوری‌های مدرن و گسترده‌ای معرفی شده‌اند، از جمله این سیستم‌های هوشمند می‌توان به مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه با ورودی‌های هوا تطبیق‌پذیر مجزا برای حالت عادی و اسپرت اشاره کرد. همچنین ترمز‌ها دارای حالت Wet (خیس) هستند که در روز‌های بارانی یا عبور از زمین لغزنده، توقف ایمنی را رقم بزنند، سیستم ضد قفل ترمز‌ها نیز در شرایط مختلف عملکرد صحیح ترمز‌ها را تضمین می‌کند.

قیمت دو مدل معرفی شده کمتر از نسخه S خواهد بود، پورشه پایه قیمت ۹۸ هزار ۷۵۰ دلار برای مدل ۹۱۱ کاررا و پایه قیمت ۱۱۱ هزار و ۵۵۰ دلار را برای مدل کروکی درنظر گرفته است.


بیشتر بخوانید:رونمایی از کوچک‌ترین کراس‌اوور آئودی


انتهای پیام/

 

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.