پروژه‌‌های بزرگ تسلا درگیر با مشکلات مالی این شرکت

رئیس شرکت تسلا از عرضه بیش از ۱۲۰ میلیون دلار اوراق بهادار این شرکت در بازار سهام خبر داد.

پروژه‌‌های بزرگ تسلا درگیر با مشکلات مالی این شرکتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا از فروش ۱۲۰ میلیون دلار اوراق بهادار این شرکت برای تامین اعتبارات مالی لازم خبر داد. شرکت خودروسازی تسلا سال گذشته نیز جهت جبران کمبود بودجه خود ۱۱۳ میلیون دلار اوراق بهادار را به خریداران سهام عرضه کرده بود.


بیشتر بخوانید: عملکرد بهتر و ایمن‌تر فناوری خودران خودروهای تسلا نسبت به رفتار رانندگان


با توجه به زمینه‌های فعالیت گسترده تسلا، این شرکت برای کسب موفقیت در تمام حوزه‌های کاری خود نیازمند سرمایه‌گذاری‌های گسترده مالی است. کارشناسان یکی از بزرگ‌ترین و پرخرج‌ترین پروژه‌های مشترک تسلا را، پروژه سفینه فضاپیمای space X می‌دانند. تسلا در برنامه ساخت و تجهیز این سفینه به فناوری‌های هوشمند با ناسا همکاری می‌کند.

فروش اوراق بهادار در بازار سرمایه راه‌ حل تسلا برای جبران کمبود بودجه

ایلان ماسک معتقد است فروش اوراق سهام تسلا سرمایه‌ای در حدود ۹۲۰ میلیون دلار پول نقد را به این شرکت تزریق می‌کند. تسلا به تازگی از تولید خودرویی جدید خبر داده و در حال طی آزمایش‌های جدید عملکردی و کارایی این اتومبیل است. خودروی هوشمند و خودران تسلا هم‌اکنون در تونل‌هایی مخصوص در ایالت کالیفرنیا آزمایش می‌شود و تنها تعداد محدودی عکس از آن منتشر شده است.

پروژه‌‌های بزرگ تسلا درگیر با مشکلات مالی این شرکت

اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت تسلا حاکی از آن است که طراحی و تولید قسمت‌های مختلف این اتومبیل تا کنون میلیون‌ها دلار هزینه برای تسلا داشته است. تسلا قصد دارد از این خودرو در تونل احداث شده بین شهر شیکاگو و فرودگاه این شهر استفاده کند. پروژه احداث تونل شهر تا فرودگاه شیکاگو با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار از سوی تسلا به اتمام رسیده است. قرار است به زودی تسلا برای بهبود دسترسی شهروندان شهر‌های دیگر آمریکا به فرودگاه‌ها، تونل‌هایی مشابه در واشنگتن و بالتیمور احداث کند.

پروژه‌‌های بزرگ تسلا درگیر با مشکلات مالی این شرکت

اتومبیل هوشمند تسلا به خوبی با محیط تونل آشنایی دارد و حتی بدون راننده مسافران خود را در ایمنی و سرعت مناسب به فرودگاه یا بالعکس به شهر شیکاگو می‌رساند.

انتهای پیام/

تسلا اقدام به فروش اوراق بهادار این شرکت در بازار سهام کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار