سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هپاتیت عامل ابتلا به سرطان کبد است

مدیر عامل انجمن هپاتیت گفت : هپاتیت عوارضی را در بدن ایجاد می کند که باعث نارسایی کبد و سرطان کبد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد رضا  هدایتی  مقدم مدیر عامل انجمن هپاتیت در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در مشهد، گفت: هپاتیت عوامل مختلفی داد که باید کسانی که مبتلا هستند را شناسایی کنیم، چون خیلی از افراد از این بیماری که دارند اطلاع ندارند و اغلب افراد بین سن‌های ۲۵ تا ۴۴ سال به این بیماری دچار می شوند.

او ادامه داد: از هر ۴ نفر تقریبا یک نفر به این ویروس مبتلا است تقریبا ۳۲۵ میلیون نفر به طور فعال ویروس در بدنشان است در ایران یک و نیم میلیون نفر به این ویروس مبتلا هستند یعنی از هر ۵۰ نفر یک نفر هپاتیت دارد.

مدیر عامل انجمن هپاتیت گفت: هپاتیت B عوارضی را در بدن ایجاد می کند که باعث نارسایی کبد و سرطان کبد می شود.

هدایتی افزود: این بیماری مرگ و میر بالایی دارد هر ساله یک میلیون و هزار و سیصد نفر جان خود را از دست می دهد، و این بیماری از ایدز پیشی گرفته است.

او تصریح کرد: هپاتیت بیماری شایعی است که باعث مرگ و میر می شود و دلیل اینکه ۹۰ درصد از بیماری خود خبر ندارند این است که کبد فرد در حدی است که تنها راه تشخیص،  آزمایش خون است که از هر ۱۰ نفر تنها  یک نفر خبر دارد.

مدیر عامل انجمن هپاتیت گفت: این بیماری قابل پیشگیری است و رفتار‌های پر خطر هپاتیت C و b دارد که با دارو‌هایی که است قابل کنترل و درمان است.

هدایتی افزود: راه‌های انتقال ویروس می تواند از طریق؛ خدمات زیبایی کسانی که تاتو انجام می دهند، استفاده از سرنگ مشترک افراد در بین معتادان تزریقی، حجامت و قمه زدن که در مناسبت‌های مذهبی انجام داده می شود، زندانیان و خود زندانبانان و مخصوصا جانبازان می‌توانند در خطر باشند.

او ادامه داد: گروه پارکبانان شهرداری کودکان کار و خیابانی که در کودکان کار، شروع ویروس است از ۴۰ کودک یک نفر هپاتیت دارد و زنان آسیب پذیر ۸ درصد باعث انتقال ویروس می شوند .

مدیر عامل انجمن هپاتیت گفت: افرادی که مبتلا نیستند می توانند حتی با واکسن زدن  از این بیماری پیشگیری کنند.
 
هدایتی افزود: همه باید برای شناسایی افراد و آگاه سازی مردم از طریق فضای مجازی و بحث نشست‌های خبری در استان‌های مختلف و همایش‌های عمومی در سطح شهر، چرا که بحث هپاتیت را تنها دولت نمیتواند پوشش دهد.

او تصریح کرد: همه باید برای شناسایی افراد کمک کنیم و مردم را آگاه کنیم، از طریق فضای مجازی و بحث نشست‌های خبری در استان‌های مختلف و همایش‌های عمومی در سطح شهر، چون بحث هپاتیت را تنها دولت نمیتواند کار انجام دهد.

مدیر عامل انجمن هپاتیت گفت: کارتن خواب‌ها را شهرداری میتواند پوشش دهد، در بلوار آزادی ۲۰ نفر دچار بودند که هنوز درمان نشدند این ۲۰ نفر را می شود با ۲۰ میلیون نفر درمان کرد که نیازمند کمک هستند.
 
 انتهای پیام //ا.ز

۹۰ درصد هپاتیتی‌ها  از بیماری خود خبر ندارند 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.