با پیشگیری و تشخیص به‌موقع و اصلاح سبک زندگی یک قدم به ریشه‌کنی هپاتیت نزدیک‌تر می شویم.

با پیشگیری و تشخیص به‌موقع، یک قدم به ریشه‌کنی هپاتیت نزدیک‌تر شویم:bust_in_silhouette:به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد, محمدرضا هدایتی مقدم مدیر مرکز تحقیقات عفونت‌های منتقله از خون جهاد دانشگاهی مشهد گفت: میکروب‌ها و ویروس‌ها، خون‌رسانی ناقص به کبد، سموم، اختلالات خودایمنی، مصرف افراطی الکل، از عوامل آسیب به کبد و پایه شروع بیماری هپاتیت است و همچنین مصرف برخی داروهای خاص می‌تواند باعث بروز هپاتیت شود.

او تصریح کرد: تنها راه برای شناسایی هپاتیت، آزمایش خون است، چون در بیشتر موارد این بیماری علامت مشخصی ندارد و وقتی علامت‌دار می‌شود که کار از کار گذشته باشد و شما در معرض از کارافتادگی کبد باشید.

مدیر مرکز تحقیقات عفونت‌های منتقله از خون جهاد دانشگاهی مشهد گفت: اگر درمان هپاتیت زود شروع شود، کارکرد کبد خیلی بهتر خواهد شد و احتمال بروز عوارض ناشی از درگیری کبد هم کمتر می‌شود ,هپاتیت C با مصرف دارو در عرض ۳ماه کاملا درمان می‌شود و درمان هپاتیتB هم کمی طولانی‌تر خواهد بود.

هدایتی مقدم افزود: خوشبختانه از نظر داروهای هپاتیت هم در داخل کشور مشکلی نداریم و همه بیمه‌ها هم دارو های مربوط به این بیماری را پوشش می‌دهند.
 
انتهای پیام//م.ی
 

تشخیص به موقع عامل مهم درمان هپاتیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.