فرمولاسیون کپسول گیاهی لیورفول ۱۲۰ جهت محافظت کبد و تنظیم مطلوب آنزیم‌های کبدی، تسکین التهاب‌های کبدی و تقویت عملکرد کبد با خاصیت آنتی اکسیدانی و مؤثر در کنترل بیماری کبد چرب تولید شد.

طراحی و تولید کپسول گیاهی محافظ کبدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حسن زاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی گفت: این فرآورده موفق به اخذ پروانه ساخت از سوی سازمان غذا و دارو شده است.
 
وی ادامه داد: در مرحله اول تولید صنعتی این داروی گیاهی شامل ۱۰۰ هزار کپسول تولید شده که در سراسر کشور توزیع می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی گفت: این دارو ترکیبی از عصاره‌های گیاهی خارمریم، قاصدک، شیساندرا، اسفرزه و سایر ترکیبات مؤثر می‌باشد که برای اولین بار در کشور تولید شده است.

حسن زاده با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده لیورفول در درمان هپاتیت حاد و مزمن مؤثر است افزود: در هپاتیت حاد ویروسی، تجویز این دارو سبب کوتاه شدن طول دوره درمان و کاهش بیلی‌روبین سرم، AST و ALT می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعه حیوانی انجام شده سیلیمارین یکی از مواد مؤثره این فرآورده، اثرات ضد کلسترولمی مشابه با پروبوکول را نشان داد؛ علاوه بر آن باعث افزایش HDL کلسترول و کاهش کلسترول توتال و صفراوی شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی گفت: تأثیر عصاره قاصدک مورد استفاده در فرمولاسیون این دارو در بیماران مبتلا به هپاتیت B مزمن نشان داد که در بیماران تحت درمان، آنزیم‌های کبدی به طور قابل توجهی به سطح طبیعی برگشتند.
 
حسن زاده در پایان افزود: عصاره شیساندرا یکی دیگر از ترکیبات مؤثر این دارو سبب جلوگیری از افزایش سطح سرمی ALT و AST در آسیب حاد کبدی، کاهش میزان تشکیل مالون‌دی‌آلدهید (MDA) در کبد و افزایش فعالیت آنزیم‌های سوپراکسید دیسموتاز (SOD) و گلوتاتیون پراکسیداز (GSH-Px) در کبد می‌شود.
 
 
انتهای پیام //ف. ک

 

کپسول گیاهی محافظ کبد تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.