سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاظمی خبر داد؛

تدابیر ویژه آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از سیاست‌های جدید این وزارتخانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان، مشاوران و مدیران کل استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران بیان کرد: رویکرد اصلی در سال آینده فعالیت‌های مدرسه محور مبتنی بر سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش است؛ بنابراین فعالیت‌های تربیتی را به مدارس واگذار می‌کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، سیاست‌گذاری برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز مورد توجه است؛ گفت: به دنبال تقویت این موضوع در مدارس و میان دانش‌آموزان کشور هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به بیانیه گام دوم انقلاب هم اشاره و تصریح کرد: این بیانیه از مهمترین رویکردهای ما در سال آینده خواهد بود که امیدواریم با هماهنگی‌های صورت گرفته به بهترین نحو این برنامه را اجرایی کنیم.

وی درباره توجه به آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به تغییر ساختار در آموزش و پرورش بخش مراقبت از آسیب‌های اجتماعی به حوزه مشاوره معاونت پرورشی منتقل شده است و برنامه‌هایی از جمله طرح نماز را در این موضوع در دستور کار داریم امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح آموزش و پرورش باشیم.

انتهای پیام /

بررسی آسیب‌های اجتماعی در مدارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یه معلم ایرانی
۲۳:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
دوست عزیز در اموزش ئپرورشی که معلم متخصص واموزش دیده ومعلم مبتدی واموزش ندیده از نظر بازدیدکنندگان یکیست وخیلی وقتها بازدیدکننده هایی به کلاس درس معلم رفته درصورتی که خودش متخصص نیست وفقط به خاطر عدم تخصص اموخته های ذهنی دانش اموز وپوشه ی کار وتعداد ازمونهارا ملاک ارزیابی قرار می دهد در صورتی که اگر متخصص باشد از روحیه ووضع چهره وروحیات وگفتار .کردارشان باید بفهمد وضعیت کلاس چگونه است پس معلمین متخصص باید تخصص خودرا کنار گذاشته وبرخلاف میل خود وان چیزی که باید انجام شود خودش را به کوری وکری بزند وبراساس خواسته ی انها عمل نماید ومعلمی که متخصص نیست که چاره ای جز بله قربان گویی ندارد پس این اموزش وپرورش نیست فقط اموزش موضوعات وحفظ انها در برهه ی زمانی اندکیست ومفاهیم وسطوح بالاتر یادگیری کاملا به فراموشی سپرده شده پوشه ی کار هدف شده وهدف فراموش حافظه محوری که اصلا نباید در اموزش ابتدایی باشد ارزش وهدف اصلی شده ومعلم هم به خاطر مشکلات وگیر بازاری که برایش یک نیروی ستادی اکثرا غیر متخصص بوجود می اورد یا ممکن است بوجود اورد مجبور به اطاعت کورکورانه شده واموزش وپرورش را به ورطه ی بیهودگی سوق می دهند خدا شاهده من بارها شاهد بودم که فردی برای بازدید به کلاس درسم امده ارزشیابی او کاملا اشتباه وبراساس ظواهر بوده که باید با یک چشم بخندی وبا چشم دیگر گریه کنی وقتی باوی صحبت می کردم افکار بسیار محدود وسطحی داشته واصلا اهداف اصلی اموزش وپرورش را نمی دانست بارها مدیران ومعاونانی به کلاسم امده وواقعا باعث ناراحتی من معلم ودیگران می شوند نه به خاطر بازدید امدن بلکه به خاطر به اشتباه بازدید کردن وارزشیابی اشتباه درصورتی که من معلم هشت سال رشته ی تخصصی من اموزش ابتدایی بوده ویک نفر که از دانشگاه ازاد یک مدرک پولی گرفته به کلاس می اید وبا اشتباهات خود من معلم را هم مجبور به رفتن تدر مسیر خطا می نماید تورو خدا فکری به حال این وضع نموده وگرنه دیر خواهد شد معاونی که به کلاس درس معلم می اید ومی گوید شما به بچه ها بگویید مثل خط کتاب بنویسید اونا می نویسند ونمی داند که خط باید اموزش داده شود واز کلاس اول ابتدایی هم باید درست اموزش داده شود تابچه هاخوش خط بنویسند اما چه فایده که این مدیران ومعاونین اموزشی اموزش ندیده وبی خبر از اهداف وروشها چگونه اجازه می یابند در کار معلم اختلال ایجادکنند فردی که اینقدر سطحی فکر می کند که با گفتن اینکه مثل کتاب بنویسید خوش خط می شوند در صورتی که همین فرد درجای دیگر وکلاسی دیگر دانش اموزانی را به نوشتن چندین صفحه رونویسی مجبور ودر تعطیلات عید تمام دروس فارسی را برای رونویسی تکلیف داده بود ونمی داند که تکلیف بی هدف با عث کاهش دقت وتوجه وانگیزه وبدخطی دانش اموز می شود چگونه به معاونت اموزشی انتخاب شده وایا کسانی که با یک تلفن وفقط به خاطر اینکه دوسال اخرش هست ونیروی ستادی بوده حالا باید معاون شود تا حقوق بیشتری نصیبش گردد مسول کاهش انگیزه وعملکرد معلمین ودانش اموزان وعواقب ان نخواهند بود چه طور کسی که تخصص ندارد به خود اجازه می دهد در منصبی قرار گیرد که اموزش ان را ندیده است یعنی به صورت غیر مستقیم خیلی از سیاستها وراهبردهای اشتباه اعلام می کنند که هدف دانش اموزان وارتقای تعلیم وتربیت نیست بلکه اهداف گروهی وباندبازی هدف است خدا می داند معلمان با تخصص وخلاق فراوانی هستند که به خاطر اعمال ورفتار مدیران ومعاونین چه در ادارات ومدارس انگیزه های خودشان را ازدست داده ومجبور به هضم شدن در شرایط شده اند معلمی که برای دانش اموز کلاس دوم وسوم شبی دوالی سه صفحه رونویسی تکلیف می دهد هدف اوچیست بارها از مدیران یا معاونین ویا معلمانی پرسیدم گفتند به خاطر اینکه والدین میان ومیگن مگر بچه ی ما تکلیف نداره ماهم به خاطر بستن دهان اونا به معلما توصیه می کنیم تکلیف بدن چون واسه والدین هم جا افتاده که هر معلمی که تکلیف بیشتری بگه معلم بهتریست اخه به کی بگه ادم واقعا به کجا داریم می رویم دنیا واموزش وپرورش انها چگونه است ووضعیت ما چگونه ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!