حجتالسلام والمسلمین محمدیان بیان کرد: هویت اسلامی موتور محرکه عرق به وطن و پایبندی به اصول و ارزشهای انقلاب است و آن را پرشتاب نگه میدارد، بنابراین مراکز فرهنگی، آموزشی و تربیتی باید بر هویت انقلابی اسلامی و ملی پافشاری کنند.
وی با اشاره به اینکه دلسپردگان به ارزشهای غربی از سر حقه بازی، صحبت از ملیت ایرانی میکنند، تصریح کرد: هیچکدام از غربگرایان در لحظههای خطر به ایران و ایرانی فکر نمیکنند و خرج خود را از ملت ایران و مردم انقلابی جدا میکنند.
رئیس بنیاد مطالعات فقهی تعلیم و تربیت ادامه داد: صحبت از آب و خاک برای آنها همانند بسیاری از متعلقات مادی زودگر و حتی کمتر از آن است.
حجتالسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: کسی که برای گرینکارت خود در کشورهای خارجی فرزندآوری میکند بسیار حقیرتر از آن است که در برابر مادری ادعای وطندوستی و حتی وطنپرستی کند که حتی فرزند یا فرزندانشان برای حفظ این کشور و این آب و خاک فدا کرده است.
وی بیان کرد: حضور این افراد در میدان هنر و عرصه فرهنگ با ادعاهای گزاف، آلوده ساختن فضا و ایجاد مسمومیت فکری برای جوان و نوجوان امروزی همراه است.
رئیس بنیاد مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با تأکید بر اینکه عرصه تربیت و فرهنگ شوخیبردار نیست، تصریح کرد: موضوع از شبیهخون گذشته است و برخی از مدیران فرهنگی که ورشکستگان اخلاقی و سیاسی در بین مردم هستند به خودزنی ملی گرفتارند.
حجتالسلام والمسلمین محمدیان افزود: دامنه ابتذال در حال گسترش به مراکز حساس رسانهای است؛ متولیان بیدار شوند چرا که مردم از آنها کار فاخر فرهنگی و هنری میخواهند. اگر چنین کنند مردم سپاسگزار آنها هستند در غیر این صورت تهیسازی ارزشی را نباید هنر بنامیم و این کار افراد بیفرهنگ و بیهنر است.
وی تصریح کرد: عدالت مبغوض بسیاری از کسانی است که از مسیر غیرعادلانه به مراتبی رسیدهاند و اگر صحبت از عدالت شود اول باید به آنها توجه کنند؛ مردم انتظار دارند دستگاه اول اجرای عدالت دستگاهی که نام و نشان آن با ترازوی عدالت معرفی میشود بیش از همه برای عدل پیشقدم باشد.
رئیس بنیاد مطالعات فقهی تعلیم و تربیت ادامه داد: موتور محرکه و مشوق مردم برای عدالت باید قوه قضاییه باشد نه اینکه مردم این دستگاه را برای مقابله با عدالتگریزان و قانونشکنان تحت فشار چک و سفته و ضامن معتبر قرار گرفتهاند؛ اما برای وامهای چند میلیاردی برای سلاطین انواع مختلفی ضمانت نخواسته است.
حجتالسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: نوجوان و جوان نسبت به کارکرد قانون و متعهد بودن مسئولان به اجرای آن با وجود چنین شرایطی چه ذهنیتی خواهد یافت.
وی افزود: برخی مدرسه را در کارکرد خود ناکارآمد معرفی میکنند و نسبت به عملکرد معلم، مدرسه و آموزش و پرورش انتقاد دارند ولی آیا آنها از خود میپرسند خودشان در جایگاه خود چه مسائلی را به فرزندان این کشور آموختهاند؟ آیا اصحاب رسانه به دنبال همگرایی و همافزایی برای تحقق اهداف تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت درآمدند؟
رئیس بنیاد مطالعات فقهی تعلیم و تربیت گفت: سند تحول بنیادین بسیاری از نهادهای حکومتی و مردمی را برای دستیبابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت به یاری خواسته است و آنها را ذیالنفع آموزش و پرورش میداند ولی این نهاد و دستگاهها برای مطالبه سهم و نفع خودشان چقدر مطالبهگری کردهاند و به سراغ آموزش و پرورش آمدند.
وی ادامه داد: کشور برای پیشرفت و عدالت نیازمند نیروی انسانی با مهارت، توانمند و سرمایههای خرده کلان ملی است در امر مهارتآموزی و آموزشهای حرفهای کدام دستگاه میتواند با آمایش سرزمین از نیازهای ۱۰ ساله خود سخن بگوید و ویژگیهای مهارتی شاغلان آینده را ترسیم کند.
حجتالسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: در گام دوم انقلاب در حوزه آموزش، تربیت، مهارت و پژوهش نیاز فوری به آمایش سرزمین، شناسایی مهارتها، دانستنی کمیت و سطح کیفی آنها، اولویت پژوهش و آیندهنگری و آیندهنگاری در چشماندازهای بلند مدت و میان مدت داریم.
رئیس بنیاد مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با اشاره به اینکه نباید امروز فرصت را از دست دهیم، یادآوری کرد: معلمان باید پیشگام باشند و با ارائه آموزشهای مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگی نسل آینده را تربیت کنند.
انتهای پیام/