رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

اعتبارات فعلی کفاف اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان را نمی‌دهد

مددی گفت: اعتبارات فعلی برای اجرای کامل طرح رتبه بندی فرهنگیان کافی نیست و برای اجرا در سال ۹۸ اعتبارات کافی در اختیار نیست.

اعتبارات فعلی کفاف اجرای کامل رتبه بندی فرهنگیان را نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مددی رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک معاونت، مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکالیف اجرای سند تحول بنیادین نیازمند منابع مالی بیشتری است و دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی ادامه داد: از مهر ۹۷ اجرای سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه تدوین و تصویب شد تا در تمامی حوزه‌های ستادی اجرایی شود.

مددی با بیان اینکه برنامه‌های وزارتخانه در قالبی مشخص اجرا خواهد شد، گفت: آموزش و پرورش از نظر قانون محدودیتی ندارد اما یکی از کاستی‌ها به اجرای متوازن و همه جانبه سند است که تا مهر ۹۷ این موضوع لحاظ نشده بود.

برنامه سال ۹۸ بر مبنای سند تحول در حال نهایی شدن است

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اکنون همه واحدهای وزارتخانه وظایف خود برای اجرای راهکارهای سند را می‌شناسند، تصریح کرد: برنامه سال ۹۸ بر مبنای سند در حال نهایی شدن است و تا دهه سوم فروردین به امضای وزیر آموزش و پرورش برای ابلاغ به استان‌ها می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از برنامه‌های سند در حوزه نیروی انسانی برنامه درسی، پژوهش و ارزیابی و مدیریت منابع مالی است، گفت: در مسیر برنامه ریزی تمامی فعالیت‌ها منطبق با سند تحول خواهد بود و ریل اصلی نظام آموزشی قرار خواهد گرفت.

مددی با بیان اینکه همه امکانات در حوزه نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات در خدمت اجرای سند است، بیان کرد: وضعیت کنونی کفاف اجرای تمام برنامه‌ها را نمی‌دهد که از جمله آن می‌توان به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و  برای اجرا در سال ۹۸ اعتبارات کافی در اختیار نیست.

رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد: اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان با هر میزان اعتبار سال آینده اجرا خواهد شد البته برای تکمیل این فرآیند نیازمند منابع بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ دستگاه کشور برای کمک به آموزش و پرورش وارد عمل شدند، گفت: برای اجرای تمامی زیرنظام‌ها به منابع مالی بیشتری نیاز داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار