حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: آموزش‌وپرورش چشم امید نظام در اجرای گام دوم انقلاب است لذا معلمان باید با دقت این بیانیه را مطالعه کنند.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امام‌جمعه موقت تهران و رئیس ستاد ائمه جمعه کشور با حضور درگردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران بر اجرای گام دوم انقلاب در آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با تبریک ماه رجب اظهارکرد: در قرآن کریم قله و اوج شکوفایی هر چیزی ۴۰سالگی است و کمال و پختگی در این زمان آشکار می‌شود.

وی با تشریح آیاتی از کلام‌الله مجید تصریح کرد: بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب سند ارزشمندی است که کار را برای مسئولان در جهت پیمودن مسیر انقلاب در چهل سال آینده تسهیل کرده است.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: نگاه رهبر معظم انقلاب به‌صورت کاملاً کارشناسی نسبت به گذشته وآینده است و همچنین به عمر چهل‌ساله انقلاب نگرشی شاکرانه دارند و البته به نقایص هم اشاره کرده اند.

ضرورت انتقال درست محتوای بیانیه گام دوم به دانش آموزان

وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش چشم امید نظام در اجرای گام دوم انقلاب است لذا معلمان باید با دقت این بیانیه را مطالعه کنند تا بتوانند به‌خوبی محتوای آن را به دانش آموزان منتقل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری اظهارکرد: این بیانیه می‌تواند به یک کار مشارکتی بین دانش آموزان و معلمان در مدرسه ارائه شود و در آینده در دانشگاه ادامه یابد.

وی اضافه کرد: ارائه سنجیده و همراه با پختگی و هوشمندانه مطالب و مضامین بیانیه با استفاده از ظرفیت‌های موجود مدارس در فرا روی قرار گرفتن این سند ارزشمند بسیار مؤثر است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: با توجه به متن بیانیه باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که دانش آموزان به مطالعه تاریخ علاقه‌مند شوند.

وی افزود: کار آموزش‌وپرورش بسیار ارزشمند و دشوار است و توقع امام زمان عجل الله تعالی از این نهاد گسترده بیشتر است، لذا مدیران نظام و تعلیم و تربیت با توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام در تربیت فرزندان جامعه کوشا باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به برگزاری آئین باشکوه نماز جمعه در سراسرکشور اظهارکرد: آموزش و پرورش از این ظرفیت خدادادی بیشتر بهره‌مند شود و در هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این آئین سیاسی عبادی با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزی تلاش کند.

وی انجمن اسلامی دانش آموزان را ظرفیت ارزشمندی دانست که نظام تعلیم و تربیت می‌تواند از آن بهره‌مند شود، لذا این تشکیلات در جهت تحقق اهداف تربیتی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۲:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
دوست عزیز معلما روزپنج شنبه وجمعه مجبورند تو اژآنس کارکنند یا سرکار دومشون باشند وگرنه از گرسنگی می میرند شما که دردی ندارید پس از حال اونا خبر ندارید کار معلم به جایی رسیده که باید مواد غذایی مورد نیاز خودرا به صورت خرید اقساطی ودادن سود وبهره وربا تامین کند بعد این معلم چگونه درجامعه ارزش واعتبار خواهد داشت وبا چه انگیزه وتوانی می تواند دانش اموزان را درست تربیت نماید بزرگوار درحال حاضر فقط تعلیم در اموزش وپرورش هست همونی که مسولین می خواهند چون زمانی تربیت اتفاق می افتد که معلم ارامش فکری روحی روانی اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت راه به ناکجا اباد خواهد رفت البته مسولین محترم در همه ی شهرها فرزندان خود را به مدارس خاص فرستاده که درانجا هم وضعیت معیشت معلمین مورد توجه است وهم بهترینها درانجا اما اکثریت جامعه مجبورند به همین مدارس عادی کفایت کنند چون توان مالی ندارند پس انها که ضرر نخواهند کرد اما فقط یک معلم می داند که اگر معلمان ارامش نداشته باشند یا متخصص نباشند چه اتفاقی خواهد افتاد هرچند معلمین ما انقدر ارزشمندند وفداکار که تمام سعی خودرا می نمایند که مشکلات خودرابه کلاس نبرند اما مشکل اینجاست که دانش اموزان بسیار باهوشند وناگفته های معلم را در لباسش در حرکاتش در دهانش ودرتمام اعضا وجوارحش درک می کنند واین بسیار ناراحت کننده است که دانش اموز ابتدایی شرایط سختی که معلمان دران قرار دارند را تشخیص داده ولی متاسفانه خیلی از کمسولین متوجه این موضوع بسیار ساده نمی شوند ویا خودشان را به بیتوجهی زده اند که در هر دوصورت نسل اینده متضرر خواهدشد .!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۳:۳۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
باشیوه های فعلی اموزش در نظام اموزش وپرورش نه تنها دانش اموزان به مطالعه علاقه مند ورهنمون نمی شوند بلکه از کتاب ودرس ومدرسه متنفر می شوند چرا که اموزش متناسب با علاقه وتوان وانگیزه ی انها نیست تخصصی اموزش داده نمی شود دستوری ومتمرکز بودن درد دیگریست همچنین کتابخانه های مدارس بسیار ضعیف وغیر تخصصیست ایجادانگیزه برای مطالعه نه در معلمین ومدیران ونه در دانش اموزان وجود ندارد و....!!!!
آخرین اخبار