سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست اقتصاد اسلامی در دبی شروع به کار کرد

­نشست جهانی اقتصاد اسلامی با هدف تمرکز بر نحوه گسترش داد و ستد‌های مبتنی بر حلال و شریعت در دبی شروع به کار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ­نشست جهانی اقتصاد اسلامی با هدف تمرکز بر نحوه گسترش داد و ستد‌های مبتنی بر حلال و شریعت در دبی شروع به کار کرد.

در این نشست که شیخ حمد بن محمد بن رشید آل مکتوم، ولیعهد دبی آن را افتتاح کرد، شماری از سران منطقه‌ای و فعالان اقتصادی درباره آینده صنعتی که در حال حاضر در شش کشور در حال گسترش است، به بحث و گفتگو پرداختند.

مبادلات مالی اسلامی که انتظار می‌رود رشد چشمگیری داشته باشد، در حال حاضر ۲.۴ تریلیون دلار ارزش دارد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ به ۳.۸ تریلیون دلار برسد.

بانکداری اسلامی نیز اگر چه در کشور‌هایی مانند امارات و مالزی روندی رو به گسترش یافته است، با این حال در کشور‌های غربی نیز در حال رشد است و شهر‌هایی مانند لندن نیز به یکی از مراکز این بخش تبدیل شده است.

در نشست دبی که رئیس جمهور تاتارستان نیز حضور داشت، درباره طرح‌هایی برای ایجاد مرکز مالی اسلامی در این منطقه اشاره و بر اهمیت روسیه در این خصوص تاکید شد.

در کنار مسائل مالی، بحث‌هایی نیز در حوزه مسافرت و غذای حلال و فرصت‌هایی که در سطح جهانی در این خصوص وجود دارد، تبادل نظر شده است.

انتهای پیام/

آغاز به کار نشست اقتصاد اسلامی با هدف تقویت مبادلات مالی در دبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.