وی با بیان اینکه این کمپین علاوه بر عملکرد خوب آن، روحیه بخشندگی و بخشودگی مردم افزایش یافت.
کوزه گر عنوان کرد: تفاوت سازمان بهزیستی و دیگر نهاد های این است که تمام استان ها و شهرستان ها به صورت مستقل اقدام به جمع آوری لوازم التحریر و کمک های نقدی کردند و در آخر آمارهای خود را به ما اعلام کردند.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان کمک نقدی و ٧ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان کمک غیرنقدی از کمکهای مردم جذب شده است، ادامه داد: کار جمع آوری کمک های مردمی سازمان بهزیستی به شکل متمرکز نیست و حداکثر ۱۰ درصد از کمک ها به شکل متمرکز در ستاد جمعآوری میشود؛ به این ترتیب کمکها در هر استان و ۷ تا ۸ هزار موسسه خیریه مراکز نگهداری معلولین و سالمندان و اقدام به جمع آوری کمکها کردهاند.
کوزهگر مطرح کرد: ۳۴۰ میلیون تومان کمک نقدی در ستاد سازمان بهزیستی به شکل متمرکز جمع آوری شده است .
وی با بیان اینکه این کمپین تا نوزدهم آبان ماه ادامه دارد و ۱۵۰ میلیون تومان از این مبلغ تبدیل به نوشت افزار شده است، گفت: ارزش هر بسته ۱۲۰ هزار تومان است، اما ما توانستیم با مبلغ ۵۰ هزار تومان این بسته ها را که شامل کیف لوازم التحریر بوده تهیه کنیم.
کوزه گر ادامه داد:کمپین بعدی مربوط به «تهیه لباس گرم» به ویژه کاپشن و لباس نو برای مناطق محروم از جمله منطقه زلزله زده کرمانشاه است که مقدمات این طرح فراهم شده است.
وی از واگذاری ١٠٠ هزارمین واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دلیل برخی گزارشها درمورد عملکرد غیرشفاف برخی موسسات، تصمیم گرفتیم تا دستورالعمل جذب مشارکت های مردمی را تهیه کنیم.
معاون معاون مشارکتهای مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور افزود: اگر رسانهها و نهادهای قانونی به دنبال شفافسازی هستند، باید در کنار دریافت پروانه تاسیس، پروانه جمع آوری کمک ها و مجوز تبلیغ از بهزیستی را دریافت کنند؛ همچنین نکاتی در مورد رعایت شئون مددجویان بهزیستی باید رعایت شود. این آیین نامه بعد از مدتها نگارش شده و به استانها ابلاغ شده است.
انتهای پیام/