مدیرکل امور کودکان و نوجوان بهزیستی از وجود ١٧۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد.

شناسایی ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی در نشست پویش لبخند مهر در‌ پاسخ به سوال خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای حمایت از تحصیل کودکان کار دارید، گفت: دفتر امور آسیب‌دیدگان سازمان بهزیستی فعالیت‌های مختلفی در حوزه کودکان کار انجام می‌دهد، یکی از این فعالیت‌ها راه‌اندازی مراکز روزانه برای این کودکان است؛ پیش از این بیشتر مراکز کودکان کار و خیابان شبانه برگزار می شد.

وی افزود: تعداد کودکانی که شب ها از مراکز بهره می بردند کاهش یافته است؛ به همین دلیل مراکز روزانه را گسترش دادیم و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مرکز در مناطق شهری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه این کودکان در مراکز روزانه خدمات متعددی نظیر امکانات تفریحی و یک وعده غذای گرم دریافت می کنند، افزود: کودکان بازمانده از تحصیل همچنین خدمات روانشناسی، پزشکی و سواد آموزی را در این مراکز دریافت می‌کند.

وی گفت: طرحی نیز با مشارکت وزارت رفاه برای کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده؛ به طوریکه آنها از سوی کلینیک های مددکاری شناسایی می‌شوند و به مدارس باز می گردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
175 هزار كودك بازمانده از تحصيل؟؟؟؟؟؟!!!!!!
آخرین اخبار