سرپرست سازمان بهزیستی کشور از برنامه بهزیستی برای کنترل افزایش قیمت‌ها خبر داد.

تشریح برنامه‌های بهزیستی برای کنترل افزایش قیمت‌هابه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پهبد پورشبانان سرپرست سازمان بهزیستی کشور در حاشیه نشست پویش لبخند مهر که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه مهم ترین دغدغه‌ دولت بحث رفاه اجتماعی است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گام‌های ارزشمندی با توجه به شرایط اقتصادی در راستای رفاه اجتماعی برداشته شده و سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبار مشخصی برای بسته های حمایتی مددجویان بهزیستی در نظر گرفته است.

وی افزود: نیازهای جمعیت هدف این سازمان شناسایی شده و لیست این نیازها به معاونت اجتماعی وزارت رفاه تحویل داده شده است. اقلام و مبالغ ریالی مورد نیاز این جامعه هدف هنوز نهایی نشده، اما برای تامین بسته‌های حمایتی شامل اقلام غذایی و غیر نقدی پیشنهادهایی مطرح شده است.

پورشبانان با بیان اینکه جزئیات این بسته حمایتی را دولت اعلام خواهد کرد، گفت: کمک به تامین وسایل توانبخشی که برای تهیه آن‌ها باید پشتیبانی‌های لازم انجام شود، از جمله پیشنهادهای ما به دولت بوده که خوشبختانه با نظر مثبت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع در دولت مطرح شد. همچنین علاوه بر سبد حمایتی به مددجویان بهزیستی کمک های نقدی برای تهیه وسایل مورد نیازشان نیز تعلق خواهد گرفت تا بتوانیم بلاانقطاع به مددجویان کمک کنیم.

پورشبانان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و رشد قیمت وسایل بهداشتی دچار چالش شدیم، اما در حال حاضر اقلام مورد نیاز تهیه شده است و باید در این شرایط طوری مدیریت کنیم که مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی مستمری گفت: به دلیل اینکه منابع مالی در بودجه سالانه مصوب شده است، امکان افزایش بودجه سال ۹۷ نیست، اما برای کنترل این تغییر قیمت‌ها اقدامات ارزنده‌ای انجام شده که کمک‌های نقدی یا باید به صورت مستقیم به مددجو ارائه و یا به واسطه سازمان بهزیستی به آن‌ها تحویل داده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۱۱:۴۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
با سلام پدرم قبل از فوت تحت پوشش بود قرار شد که وام خود اشتغالی بدن بعد از فوت به من دادن از طرف اداره هیچگونه کمک بلا عوض نشدم مادرم بعد چند ماه که وام رو گرفتم فوت شد18ساله که مستاجريم حالا بیمه بازماندگان زیر 10با ماهیانه 185هزارتومانسبد حمایتی هم نداریم 5سال از فوت پدر و مادر میگذره ماهم باید تو اوضاع سرمون رو بزاريم بمیریم موندیم چکار کنیم
آخرین اخبار