جانشین رئیس سازمان بهزیستی گفت: جامعه هدف پویش لبخند مهر، دانش آموزان مناطق کم برخوردار در سطح ابتدایی هستند.

کودکان دبستانی جامعه هدف بهزیستی برای تامین نوشت افزاربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پهبد پورشبانان جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست پویش لبخند مهر که امروز(دوشنبه) برگزار شد، درخصوص این پویش اظهار کرد: راه اندازی پویش لبخند مهر اقدامی با جلب مشارکت‌های مردمی برای تامین وسایل نوشت افزار دانش آموزان کم بضاعت است.

وی افزود: جامعه هدف این پویش دانش آموزان مناطق کم برخوردار در سطح ابتدایی هستند؛ با مشارکت دستگاه‌های نظارتی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و تعاملات اداره کل بهزیستی این دانش آموزان شناسایی می‌شوند.

پورشبانان با بیان اینکه نسبت به سنوات گذشته شیوه‌های متنوع تری برای جلب مشارکت‌های مردمی داریم، گفت: صد هزار تومان سرانه‌ای است که برای کمک‌های نقدی هر دانش آموز در نظر گرفته شده است، همچنین بسته‌های نوشت افزار نیز به تک تک دانش آموزان ارائه می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی برای استمرار این گونه پویش‌ها منوط به مشارکت‌های همیشگی مردم آمادگی دارد و از این طریق می‌توانیم در فصول سرد سال و در آستانه بهار نیز اقلام مورد نیاز جامعه هدف را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی مهم‌ترین پشتیبان نهاد‌ها و ارگان‌ها محسوب می‌شود، گفت: سازمان بهزیستی به عنوان بزرگترین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی همواره نیازمند گسترش این سرمایه و تا امروز با شفاف سازی دقیق در این امر موفق بوده است.

پورشبانان با بیان اینکه با مشارکت خیرین توانسته ایم کمک‌های ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه دهیم، گفت: در خصوص کمک‌ها و خدماتی که به زلزله زدگان کرمانشاه ارائه شد؛ به اذعان مسئولان منطقه و ملی، بهزیستی یکی از موفق‌ترین دستگاه‌ها بوده است.

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه بلافاصله پس از زلزله کرمانشاه ستاد بحران شکل گرفت، گفت: چتر خدماتی سازمان بهزیستی در کرمانشاه با چتر خدماتی نهاد‌های دیگر که به صورت مشترک خدمات رسانی می‌کردند؛ برابری می‌کرد.

پورشبانان از نوع خدمات سازمان بهزیستی به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد و گفت: تهیه مسکن برای جامعه هدف، اورژانس اجتماعی، رسیدگی به کودکان بی سرپرست و سایر خدمات بهداشتی و روانشناسی از خدمات بهزیستی به زلزله زدگان کرمانشاه بوده است.

وی افزود: در ادامه کمک‌ها به زلزله زدگان کرمانشاه در هفته دولت پروژه‌ای برای تاسیس ۱۰ مهد کودک در کرمانشاه آغاز شد. کلنگ این پروژه بر زمین زده شده و امیدواریم به زودی عملیات ساخت به اتمام برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار