سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت/ طلا باز هم گران شد

احتمال کاهش ذخایر نفت جهان پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفتی جهان پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ماه آینده میلادی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با اندکی افزایش همراه بود. این در حالی است که بالا رفتن ارزش دلار آمریکا و افزایش ذخایر نفت خام این کشور نیز بر بهای نفت اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 6 سنت افزایش به 84 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 1 سنت افزایش 75 دلار و 24 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند بهای نفت در آستانه اعمال تحریم های آمریکا علیه بخش نفتی ایران تحت تاثیر قرار گرفته است. بهای نفت خام برنت و نفت شاخص آمریکا در هفته جاری افزایش یافته و در بالاترین سطح از نوامبر سال 2014 معامله شدند. هر دو شاخص نفت از اواسط ماه اوت با حدود 20 درصد افزایش قیمت همراه بودند.

این درحالی است که ذخایر نفت خام آمریکا هم بر بهای نفت تأثیر گذاشته است. مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 28 سپتامبر با 907000 بشکه افزایش به 400.9 میلیون بشکه رسیده است. داده های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا قرار است اواخر امروز منتشر شود. افزایش ارزش دلار آمریکا هم باعث شده است صادرات نفت برای کشورهایی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند، گران‌تر محاسبه شود.

به دنبال افزایش تقاضا برای فلز زرد به عنوان یک پناهگاه امن و همچنین افزایش نگرانی ها از برنامه بودجه ایتالیا، بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) روندی صعودی را طی کرد. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1205.66 دلار رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.