سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴/ طلا ثبات یافت

تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بازار نفت و مخالفت اوپک برای افزایش سطح تولید باعث صعود قیمت نفت به بالاترین سطح در ۴ سال اخیر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تأثیر تحریم های آمریکا علیه ایران بر بازار نفت و تمایل نداشتن سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای افزایش سطح تولید، باعث شد قیمت طلای سیاه به بالاترین سطح در 4 سال اخیر برسد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 25 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، به 81 دلار و 45 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت در معاملات روز گذشته به 81 دلار و 48 سنت رسید که این نزدیک بالاترین سطح از نوامبر سال 2014 بود. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 19 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 72 دلار و 27 سنت در هر بشکه معامله شد.

تحریم های آمریکا علیه بخش نفت و انرژی ایران از 4 نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و واشنگتن در تلاش است کشورهای دیگر را هم مجبور کند از این تحریم ها تبعیت کنند. گزارشها حاکی از آن است که حذف تولیدات نفتی ایران –که سومین تولیدکننده بزرگ اوپک محسوب می شود—بر بازار نفت تأثیر می گذارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه درخواست کرده است برای جبران نبود نفت ایران، سطح تولید خود را افزایش دهند. این درحالیست که روسیه و اوپک این درخواست آمریکا را رد کردند.

یک کارشناس حوزه نفت پیشتر اعلام کرد بهای نفت خام برنت به زودی به بالای 90 دلار در هر بشکه خواهد رسید. بانک «مریل لینچ» آمریکا هم پیش بینی خود برای بهای نفت خام در سال 2019 را از 75 دلار در هر بشکه به 80 دلار تغییر داده است.

به دنبال ایجاد ثبات در ارزش دلار در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1198.80 دلار معامله شد.

این در حالی است که تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین هم سرمایه گذاران را درباره خطرات افزایش تقاضا برای فلز زرد نگران کرده است. این دو کشور به تازگی تعرفه های تجاری جدیدی را روی کالاهای وارداتی یکدیگر اعمال کرده اند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.