سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

تحریم‌های احتمالی ماه نوامبر آمریکا علیه ایران باعث افزایش اندک بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تحریم های آمریکا علیه ایران، باعث افزایش اندک بهای طلای سیاه شد. این در حالی است که وجود نشانه هایی از افزایش ذخایر نفتی کشورهایی مثل آمریکا و عربستان سعودی، بر بهای نفت اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 7 سنت افزایش، به 67 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 11 سنت افزایش، 77 دلار و 48 سنت در هر بشکه معامله شد.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی اعلام کرد که تحریم های ماه نوامبر واشنگتن علیه نفت ایران هم بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. آمریکا همچنین کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده است که صادرات نفت خود از ایران را کاهش دهند.

وزرای انرژی آمریکا و عربستان سعودی روز گذشته (دوشنبه) با یکدیگر ملاقات کردند. آمریکا اعلام کرد دولت دونالد ترامپ درخواست کرده است که کشورهایی که تولیدکنندگان بزرگ نفت محسوب می شوند، سطح تولید خود را برای جبران خلاء بازار افزایش دهند. وزیر انرژی آمریکا همچنین قرار است روز پنجشنبه در مسکو با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه ملاقاتی داشته باشد.

روسیه، عربستان سعودی و آمریکا سه تولیدکننده بزرگ نفت جهان محسوب می شوند و روزانه یک سوم از نیاز نفتی 100 میلیون بشکه ای جهان را تأمین می کنند.

بهای طلا هم امروز (سه شنبه) در پی افزایش ارزش دلار آمریکا به دنبال احتمال افزایش نرخ بهره بوسیله بانک مرکزی این کشور، با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1193.07 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.