سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهای نفت افزایش یافت/ ثبات در بازار طلا

نگرانی‌ها از اختلال در عرضه نفت از سوی برخی کشور‌ها باعث افزایش قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال افزایش نگرانی‌ها از ایجاد اختلال در عرضه نفت از سوی ونزوئلا، آفریقا و ایران  بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با 16 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد) به 76 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 9 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 68 دلار و 96 سنت در هر بشکه معامله شد.

با وجود برخی نگرانی ها در خصوص کاهش رشد اقتصادی به دلیل تنش‌های تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین، ذخایر نفت خام به دلیل اختلال در عرضه و همچنین کاهش سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با کاهش همراه بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه در ماه ژوئیه سال جاری میلادی 9 درصد بیشتر از حد معمول، تولید نفت خود را کاهش داده اند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک اواخر سال 2016 توافق کردند که سطح تولید نفت خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

علاوه بر آن، آژانس بین المللی انرژی روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که ایجاد اختلال در عرضه نفت از سوی کشورهای دیگر بخصوص ونزوئلا بر بهای نفت اثرگذار بوده است. سطح صادرات نفت ونزوئلا در دو سال گذشته نصف شده است و تا اواسط سال 2018 این کشور فقط 1 میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. همچنین آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران از ماه نوامبر هم بر مشکل اختلال عرضه نفت می افزاید.

قیمت طلا نیز پس از آنکه در معاملات پیشین به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید، امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود. تحت فشار قرار گرفتن ارزش دلار در پی حصول توافق تجاری میان آمریکا و مکزیک هم بر بهای طلا اثرگذار بوده است. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1211.31 دلار معامله شد.

انتهای پیام/

قیمت نفت و طلا در روز بیست و هشتم ماه اوت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.