سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی به حوادث جاده‌ای اختصاص می‌یابد

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی در طول سال فقط به حوادث جاده‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدهادی ایازی  معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در نخستین جلسه مجمع سلامت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ میزان ۳۳۳ هزار نفر مصدوم جاده‌ای داشتیم گفت: حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی در طول سال فقط به حوادث جاده‌ای اختصاص پیدا می‌کند.

محمدهادی ایازی اظهار داشت: رئیس مجمع سلامت استان استاندار است که متأسفانه وی در جلسه نیست، اما باید در هر تصمیمی که در استان می‌گیرد به مسئله سلامت توجه داشته باشد. این موضوع در سند ابلاغی مقام معظم رهبری و مطالبه ایشان از تمام اجزای دولت‌ها آمده است.

وی افزود: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، مصوب شد که مجمع سلامت، ملی، استان، شهرستان و محله باید تشکیل شود در این راستا استانداران و فرمانداران مکلف شدند که این مجمع را تشکیل بدهند و کانون‌های سلامت در سطح محلات نیز شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندسازی و مشارکت ساختارمند برای سلامت آحاد جامعه آمده است، گفت: همانطور که رئیس جمهور گفت، هیچ دستگاهی نیست که در سلامت مردم نقش نداشته باشند. تمام دستگاه‌ها در سلامت مردم نقش ایفا می‌کنند.

ایازی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ میزان ۳۳۳ هزار نفر مصدوم جاده‌ای داشتیم افزود: حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی در طول سال فقط به حوادث جاده‌ای اختصاص پیدا می‌کند که اگر وزارت راه و شهرسازی به موضوع مهندسی ترافیک جاده‌ها اهتمام بیشتری داشته باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت در تولید خودرو و مردم در اجرای قوانین راهنمایی رانندگی توجه داشته باشند، تصادفات کاهش پیدا کرده و در پی آن تعداد مصدومان نیز کم می‌شوند.

همه در سلامت جامعه مسئول هستند

معاون اجتماعی وزیر بهداشت تصریح کرد: مطالبه گری سلامت مردم از تمام دستگاه موضوعی است که ما در اجتماع سلامت دنبال می‌کنیم علاوه بر این اسلام نیز به موضوع مشارکت مردم تأکید دارد. اسلام مشارکت انسان‌ها را ضامن بقای اجتماعی دانسته و جوامعی که مشارکت می‌کنند را جامعه پویا می‌داند.

وی اضافه کرد: وقتی می‌گوییم سلامت، فقط سلامت جسم مد نظر نیست، بلکه سلامت جسم، روان، سلامت معنوی، سلامت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. سازمان جهانی بهداشت بر اساس تجربه کشور‌های مختلف به این مقوله‌ها تأکید دارد.

ایازی در بخش دیگری به خطر ازدواج فامیلی بدون آزمایش اشاره کرد و گفت: در سیستان و بلوچستان یکی از دغدغه‌های ما این است که افراد در ازدواج فامیلی آزمایش خون و ژنتیک انجام دهند که اگر انجام نشود معلولیت‌هایی اتفاق می‌افتد که ما در کودکان مشاهده می‌کنیم. روحانیون عزیز در این زمینه به مردم توصیه‌های لازم را ارائه کنند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت عوامل فردی در سلامت انسان‌ها را مؤثر توصیف و عنوان کرد: خود فرد در سلامتی‌اش خیلی مؤثر است، اگر فرد تحرک داشته باشد، غذای چرب، شور و شیرین زیای استفاده نکند در سلامتش کمک کرده و نقش ایفا کرده است.
وی افزود: سلامت خانواده و اجتماع بخش دیگری موضوع سلامت است. تمام مردم در سلامت خانواده، همسایه‌ها و هم شهری‌هایشان نقش ایفا بکنند.

وی ادامه داد: مسئولان نهاد‌ها و سازمان‌ها در موضوعات مختلف نظیر اشتغال، محیط کار، تغذیه و... همه می‌تواند به سلامت مردم کمک کند. در مجموع هر تصمیمی که در جامعه می‌خواهد گرفته شود باید سیاست‌های سلامت مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.